• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹؛ ساعت ۱:۵۲
    کد خبر: 2533
    بازدید: 0 views
    فرمانده سپاه کربلا در نشست خبری تاکید کرد
    ضرورت ایجاد روحیه تعاون و احسان در رزمایش کمک مومنانه/جزئیات مرحله دوم نهضت کمک مومنانه
    فرمانده سپاه کربلا بر ضرورت روحیه تعاون و احسان در رزمایش کمک مومنانه تاکید کرد و گفت: سپاه با بهره گیری از همه ردهای بسیج در سراسر استان در تلاش برای ظرفیت سازی است.

    به گزارش پیام سوادکوه، سرهنگ سیاوش مسلمی در نشست خبری نهضت کمک مومنانه  در جمع اصحاب رسانه، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت جوادالائمه (علیه السلام)  با اشاره به جنگ هوشمند در عصر حاضر اظهار کرد:‌  امروزه  در  دنیا  هیچ کشوری به دنبال گزینه نظامی علیه نظام اسلامی  بخاطر هزینه‌های گزاف نیست و نخواهد رفت.
    وی با بیان اینکه به واسطه گسترش وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها، دشمن به دنبال عملیات روانی است، افزود:‌امروزه فضایی که در کشور حاکم است از نوع جنگ هوشمند بوده و دشمن به دنبال تغییر محاسبات فکری آحاد مردم است تا نظام ادارکی مردم را در اختیار بگیرد که اگر بتواند باور‌ها و ارزش‌های معنوی مردم را مهندسی کند، و در صدد تغییر ارزش‌ها بربیاید، آن وقت کار نظام سخت خواهد شد.

    فرمانده سپاه کربلا  با بیان اینکه اصحاب رسانه به عنوان موثرترین عامل در مقابله با جنگ تمام عیار و هوشمند دارند، ادامه داد:متاسفانه نقش اصحاب رسانه به خوبی دیده نشده است.

    مسلمی با تصریح براینکه اگر مسئولین در این جنگ هوشمند بخواهند سرمایه گذاری کنند، خاطرنشان کرد:‌باید به رسانه که یکی از مولفه‌های جنگ هوشمند است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه امروزه اصحاب رسانه انقلابی پای کار نظام هستند، افزود:‌با توجه به قانون سپاه می‌بایست از دستاورد‌های انقلاب محافظت کند، لذا از  اصحاب رسانه انقلابی که عنصر کلیدی در جنگ هوشمندانه دشمن است حمایت کرده و از آن پشتیبانی می‌کند.

    این مسئول در ادامه سخنان خود، با قدردانی از اصحاب رسانه در انعکاس مطلوب اخبار مرحله اول رزمایش کمک مومنانه خاطرنشان کرد:انعکاس این اخبار باعث رقابت خیرخواهانه ، احسان و تعاون بین مردم ایجاد می کند. با فراهم کردن مقدمات تبلیغات رسانه‌ای باید توانست رقابت سالم در حوزه کمک‌های افراد متدین به منظور احسان، تعاون و برطرف کردن مشکلات همنوعان، بوجود بیاید تا همه در این نهضت خداپسندانه شرکت کنند.

    مسلمی به برگزاری مرحله دوم نهضت کمک مومنانه با هدف هم افزایی و  مشارکت دستگاه‌ها و مردم، خبر داد و گفت: نهضت کمک مومنانه در لبیک به فرمان حکیمانه امام خامنه‌ای (مدظله العالی) نائب امام زمان (اروحناه له فداه) است، شکل گرفته است  که کار بزرگی بود و جز اراده الهی، این کار امکان پذیر نبود.

    فرمانده سپاه کربلا با تصریح بر اینکه مردم ثابت کردند با عنوان کلیدی‌ترین عنصر نگهدارنده انقلاب اسلامی همواره برای استمرار این نظام در صحنه حضور دارند، گفت:‌این رزمایش عمومی در بخش‌های مختلف انجام گرفته که به عنوان یکی از افتخارات نظام ثبت شده است.

    به گفته وی در مرحله اول کمک مومنانه  مردم بویژه رزمندگان دوران دفاع مقدس اذعان کردند که دوران هشت سال دفاع مقدس تداعی شده است و مردم برای پشتیبانی از جبهه سلامت وارد میدان شدند.

    فرمانده سپاه کربلا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که  «آن خدمت مومنانه که در آن شرکت کردند خیلی کار باارزشی بود و توانست غم‌های خانواده را کم کند و من معتقدم این تعاون و احسان را مردم ما مجددا شروع کنند»، خاطرنشان کرد:‌کمک‌های مومنامه مردم، موجبات رضایت خاطر  معظم له را فراهم آورد لذا باید سعی کنیم نیازمندی  از قلم نیفتد.

    مسلمی با بیان اینکه کمک مومنانه باعث رونق امید و برکت در کسب و کار می‌شود، یادآور شد:‌کمک مومنانه لطف و عنایت الهی را متوجه مردم می کند و امروز باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای مرحله دوم کمک مومنانه استفاده کنیم.

    فرمانده سپاه کربلا در ادامه  با اعلام اینکه در مرحله اول کمک مومنانه   بیش از ۳۰۳ هزار بسته معیشتی و کمک‌های مالی به مبلغ ۱۲۴ میلیارد تومان، بین ۹۳ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایی شده، توزیع شد  اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌های معنوی و مناسبت‌های مذهبی پیش رو ،  مرحله  دوم را اجرا کنیم.

    به گفته ملسمی مرحله دوم رزمایش مومنانه با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با مسئولیت نماینده، ولی فقیه در مازندران، و دبیر سپاه کربلا شکل گرفته است.

    فرمانده سپاه کربلا در ادامه به جزئیات مرحله دوم نهضت کمک مومنانه پرداخت و گفت: در سه مرحله این رزمایش برگزار می‌شود، مرحله اول عید قربان تا عید غدیر (۱۰ تا ۲۰ مرداد) مرحله دوم دهه اول محرم (۳۱ مرداد تا ۹ شهریور) در دهه اخر صفر (۱۷ تا ۲۷ مهرماه).

    مسلمی به جمع آوری کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی اشاره کرد و یادآور شد:‌از ظرفیت مجمع خیران برای  جمع آوری کمک‌ها استفاده خواهد شد.

    دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با تصریح بر اینکه  علاوه بر تهیه بسته معیشتی، کارت‌های هدیه هم به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اهدا خواهد شد، اضافه کرد:‌تهیه لوازم التحریر، لباس و کفش، تامین جهیزیه، اطعام دهی، تسهیلات اشتغالزا برای مشاغل آسیب دیده، از جمله کمک‌های مومنانه است.

    مسلمی در ادامه به تشکیل قرارگاه خدمات اجتماعی با حضور ، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد،ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضویی خبر داد و خاطرنشان کرد: این قرارگاه در تامین جهیزیه،مسکن و اشتغالزایی نیازمندان گام بر میدارد.

    فرمانده سپاه کربلا با از اهدای خون  اقشار مختلف بسیج به منظور کمک به بیماران کرونایی هم خبرداد و گفت:‌پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت پیشقراولان اهدای خون در ایام نهضت کمک مومنانه هستند.

    دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) به اهداف کمک مومنانه هم اشاره کرد و افزود:‌کمک به نیازمندان  و کسانی که در ایام کرونا دچار مشکل معیشتی شدند،از جمله اهداف بوده و سپاه خدمتگزار مردم است.

    فرمانده سپاه کربلا مردم را ولی نعمت این نظام دانست و خاطرنشان کرد:‌اگر معتقدم هستیم که خدمتگزار مردمیم نباید زندگی بالاتری از مردم داشته باشیم.

    مسلمی در ادامه با اشاره به خدمات بسیج سازندگی به اقشار آسیب پذیر گفت:‌بسیج سازندگی در حوزه آب رسانی، ساخت دیوارهای رودخانه ها، پل بین مزارع، پل روستایی و ..که همه بخش های مهمی از محرومیت زدایی هستند، توانسته است خدمات قابل چشمگیری به مردم داشته باشد.

    به گفته فرمانده سپاه کربلا  دشمن در تلاش است تا مردم را از نظام ناامید کند،لذا  بایدتلاش کرد تا مردم را از دستاوردهای انقلاب راضی نگه داشت.

    مسلمی با اشاره روحیه تعاون و احسان در رزمایش کمک مومنانه آن را یکی دیگر از اهداف این رزمایش برشمرد و گفت: مسجد محوری رزمایش کمک مومنانه اصل محسوب می شود و تا شناسایی نیازمندان با کمک امام جماعت ، پایگاه مقاومت بسیج و هیئت های مذهبی صورت بگیرد.

    فرمانده سپاه کربلا در پایان با تصریح بر اینکه سپاه به بهره گیری از همه ردهای بسیج در سراسر استان در تلاش برای ظرفیت سازی است، گفت : در تلاش هستیم تا از این ظرفیت در رفع همه مشکلات استفاده کنیم و با الگو سازی و تجریبات گذشته، نمونه موفقی را به جامعه ارائه کنیم تا در سال جهش تولید نسبت به افزایش تولید و اشتغال پایدار گام برداریم.



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *