• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲ تیر ۱۴۰۱؛ ساعت ۹:۴۶
    کد خبر: 3032
    بازدید: 0 views
    بدحجابی پروژه‌‌ای ‌مهم برای ‌نفوذ دشمن/تبدیل حجاب به مناسک میان‌تهی؛ راهبرد آینده‌ نظام سلطه

    این واقعیت به اذعان صاحب نظران دنیا رسید که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جهان با ورود فعال اسلام به صحنه سیاسی خواهد توانست سرنوشت حکومت‌ها را با اراده مردم کشورهای مختلف به تحولات اساسی و شکل گیری حکومت‌های عدالت‌گرا و ظلم‌ستیز پیش ببرد. مهم‌ترین اتفاقی که با انقلاب اسلامی ایران در میان مردم جهان رخ داد، ضرورت جهت‌گیری فکر و اندیشه و زندگی بر محور دین و پاکی و تغییرات فرهنگی است.

    بعد از پیروزی انقلاب و به ثمر رسیدن نظام مقدس جمهوری اسلامی، «حجاب» به عنوان یک معیار اصیل اسلامی مورد هجمه دشمنان قرار گرفت و در طول این چهل و یک سال، دشمنان نظام اسلامی با حربه‌ها و شیوه‌های گوناگون به دنبال کمرنگ کردن حجاب بوده و افراد مختلفی را اجیر کرده و برنامه‌های متعددی پیاده کردند تا شاید بتوانند به این پوشش اسلامی ضربه وارد کنند، گرچه در مواردی توانستند بدحجابی را در میان برخی اقشار‌ اشاعه دهند اما در نگاه کلی باید اعتراف کرد که همیشه تیرشان به سنگ خورده و برنامه‌های‌شان نقش برآب شده است، چون حجاب اسلامی همیشه زیبنده زن ایرانی بوده و بدحجابی و بدپوشی به عنوان یک ضد ارزش شناخته شده است.

    حجاب از دیدگاه رهبری

    استفاده حداکثری رژیم گذشته از رسانه‌های گروهی برای مبارزه با حجاب
    اکثریت مردم ما‌، ایمان بر آن حفاظ‌ها و حجاب‌های  لازمی که اسلام معین کرده دارند‌. در طول ۵۰ سال گذشته به عکس هر چه امروز ما روی این مسئله کم کار فرهنگی و تبلیغاتی کرده‌ایم‌، رژیم گذشته بر روی فرهنگ غربی در این زمینه یک حرکتی انجام می‌داد و در باب روابط زن و مرد که نمونه بارز آن حجاب است کار کردند‌.

    از سال ۱۳۱۰ و بلکه قبل از آن این کار شروع شد و تا سال ۱۳۱۴ شمسی که مسئله کشف حجاب پیش آمد‌، سندی در اختیار ما قرار گرفت که مربوط به مذاکره و تصمیم‌گیری جمعی از مسئولین رژیم گذشته در همین اواخر یعنی ۱۳۵۵ است‌، در آنجا گفته شده بود که ما باید از رسانه‌های گروهی حداکثر استفاده را بکنیم‌.

    کارشناسان فرهنگی معتقدند فرهنگ حجاب و عفاف باید درون خانواده‌ها و سپس در جامعه نهادینه گردد.

    عطیه احمدی کارشناس مسائل خانواده در این باره گفت: در حوزه فرهنگ دستگاه‌های متعددی متولی بحث حجاب هستند و قاعدتاً برنامه‌های کلان فرهنگی در این زمینه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می‌گیرد و مجلس به ویژه کمیسیون فرهنگی نقش مؤثری را در بحث قانون‌گذاری و نظارت دارند.

    وی افزود: متأسفانه در حوزه حجاب و عفاف در طول سالیان گذشته با وجود برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملکرد قابل‌قبولی نداشتیم و این مقوله مورد غفلت واقع شده است، مقوله فرهنگ در همه دولت‌ها مظلوم واقع شده و از این جهت نیازمند یک بازبینی جدی و عارضه‌یابی در ارتباط با پوشش و حجاب اسلامی هستیم.”

    احمدی تصریح کرد: در این زمینه هم دستگاه‌های دولتی و هم بخش مردمی و خصوصی تأثیرات خاص خود را دارند و می‌توانند نقش مهمی در بحث مبارزه با بدحجابی ایفا کنند.

    کارشناس مسائل خانواده با‌اشاره به نقش نظارت در حوزه‌ حجاب گفت: به لحاظ نظارت و عمل به قانون کوتاهی‌هایی را در دستگاه‌های اجرایی شاهد هستیم که باید با اهرم نظارتی مجلس این امرپیگیری شود و در حوزه سامان‌دهی مد و لباس کمیسیون فرهنگی مجلس باید توجه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که متأسفانه به دلیل غفلت‌های صورت گرفته، فرهنگ غربی اثرات خود را در پوشش و لباس به‌جا گذاشته و در این زمینه باید اذعان کرد مسئولین مربوطه غافل هستند.

    وی با تاکید بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه حجاب اظهار می‌دارد: در ارتباط با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و راهکارهایی که جهت اجرایی شدن فرهنگ «عفاف وحجاب» داریم، مصوبه جامعی در این زمینه وجود دارد و وظایف خاصی برای دستگاه‌های مختلف مربوطه تعریف شده است، اما متأسفانه تابه‌حال اجرایی نشده و دستگاه‌های ذی‌ربط به وظایفشان عمل نکرده‌اند.

    احمدی در‌باره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی دارد که اینک در این زمینه مؤسسات، ان جی او‌ها و تشکل‌های مردمی می‌توانند نقش بسیار مؤثری را ایفا کنند تا هم در راستای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، هم آموزش نوجوانان و دختران و هم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد ایجابی بتوانند گامی در مسیر نهادینه کردن امر حجاب و عفاف در جامعه بردارند که این نوع سازمان‌های مردمی باید حمایت بشوند.

    وی تصریح کرد: بدون شک در حوزه حجاب و عفاف باید به سمت فرهنگ‌سازی برویم و این امر را باید از دوران کودکی با کتاب‌ها و متون آموزشی در مدارس و برنامه‌های مشخص که رویکرد آن فرهنگی باشد آغاز کنیم و با ظرافت‌ها و شیوه‌های هنری به کودکان، ضرورت پوشش صحیح و متناسب با ارزش و شئون جامعه اسلامی را آموزش دهیم.

    “جنسیت” و مسئولیت‌های اجتماعی
    چند سالی است رسانه‌های دشمن به‌دنبال بی‌حجاب نشان دادن زن ایرانی هستند و دشمنان تابلودار نظام و انقلاب طبل بی‌حجابی می‌دمند. عوامل حامی ‌پیدا و پنهان دشمن در داخل و خارج تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شاید بتوانند زن ایرانی را در عرصه جهانی فاقد حجاب اسلامی نشان دهند اما با هوشیاری و بیداری همین مردم همیشه ناکام مانده‌اند.

    کارشناس مسائل فرهنگی نیز در این زمینه معتقد است: در اسلام نه مرد و نه زن حق ندارند با نمایش جذابیت جسمی‌وارد روابط اجتماعی شوند. در اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی اندام یا موارد این چنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد. به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی و نقش مادری او بستگی دارد.

    محمد جهانی افزود: تمام  ادیان آسمانی به‌خاطر تناسب‌شان با فطرت و احکام کلی جهت و شیوه واحدی دارند و پوشش زن از احکام مشترک همه ادیان ابراهیمی‌بوده و تمایل به پوشیدگی زن و مرد را امری درونی و فطرتی بیان کرده‌اند.

    حجاب، جلوه و هویت ایرانی- اسلامی

    ترویج الگوی مناسب در حوزه حجاب و عفاف از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه نهادهای فرهنگی وظیفه خطیری بر عهده‌دارند.

    فاطمه حسینی دکترای علوم قرآنی و فعال در حوزه زنان گفت: مسئولیت کلان “عفاف و حجاب” با وزیر کشور است اما بین تمام دستگاه‌ها تقسیم کار صورت گرفته و هر سه قوه باید پاسخگو باشند، از طرفی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ناظر بر این امر است. همچنین قانون‌گذاری در این حوزه بر عهده مجلس شورای اسلامی است و کمیسیون فرهنگی مجلس در کنار مسئولین اجرایی باید کلیه فعالیت‌هایشان را در این حوزه گزارش کنند. اما عمده‌ترین فعالیتی که می‌تواند در این بخش مؤثر باشد ارائه الگوهای مفید و مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

    حسینی تاکید کرد: افراد بعضاً به خاطر این‌که نمی‌توانند لباس مناسب پیدا کنند از همین لباس‌های موجود در بازار تهیه می‌کنند، لباس‌هایی که با هویت ایرانی اسلامی ما هماهنگی ندارد. در برخورد با تولیدکنندگان این نوع لباس‌ها هیچ اقدامی صورت نگرفته است به‌طوری‌که عمده لباس‌های موجود در بازار را لباس‌هایی تشکیل می‌دهند که هیچ شباهتی به لباس‌های ایرانی- اسلامی ندارند.

    چه باید کرد؟
    وی با تاکید بر نقش حمایت بر عملکرد تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی می‌گوید: در واقع باید از طریق طرح‌های تشویقی حمایت شوند، به‌عنوان مثال با معافیت‌های مالیاتی و یا مزایای ویژه آنها را حمایت کنند و همچنین از طراحان لباس‌های ایرانی اسلامی هم حمایت‌های لازم را در جهت ترویج این فرهنگ انجام دهند.

    این دکترای علوم قرآنی درباره ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی می‌گوید: هر چه که مصداق معروف باشد باید به آن امر کرد و هر جا که مصداق منکر باشد باید دلسوزی نموده و افراد را از آن نهی کرد. البته مقدم بر نهی از منکر، امر به معروف است که این وظیفه شرعی در تمامی حوزه‌ها مصداق پیدا می‌کند، ازجمله گران‌فروشی، احتکار و… باید مدنظر قرار گیرد و باید در مقابل هر آنچه که به مردم آسیب می‌زند نهی از منکر را اجرا کرد.

    حسینی تصریح می‌ کند: فرد مسلمان نمی‌تواند نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشد و همه باید خود را از یک خانواده ببینند، و در سود و زیان و سلامت و بیماری، و در هدایت و ضلالت خود را مسئول و موظف بدانند.

    وی گفت: حجاب بخشی از عفاف و کاملاً موافق با فطرت انسان است. همه ادیان به آن‌اشاره دارند و همگان باید بدانند رعایت حجاب سبب تحکیم بنیان خانواده و آرامش و سلامت بانوان است و امیدواریم حجاب آن‌چنانکه هست به خانواده‌ها معرفی شود تا مردم بتوانند از زیبایی‌ها و برکاتش بهره‌مند گردند.

    انتظارات مردم بجاست اما…

    یکی از تولیدکنندگان پوشاک زنانه می‌گوید: انتظارات مردم کاملاً بجاست اما ما هم به‌عنوان تولیدکننده نه مورد حمایت قرار می‌گیریم و نه تولید‌کنندگان مواد اولیه با ما همکاری می‌کنند، از جمله مشکلاتی که اخیراً به شدت با آن رو‌به‌رو هستیم عدم ثبات قیمت‌ها در بازار است، به‌عنوان مثال وقتی برای تهیه پارچه مراجعه می‌کنم قبلاً با چک هم می‌توانستم جنس خریداری کنیم و بیشتر فعالیت‌های اقتصادی‌ ما با چک انجام می‌شد، اما امروز فقط پول نقد از ما قبول می‌کنند و در بازار فقط پول نقد اعتبار و ارزش دارد و هیچ‌یک از بازاریان حاضر به فروش با چک نیستند.

    یکی دیگر از تولیدکنندگان درباره فاکتورهای تولید یک پوشاک و نظارت اتحادیه می‌گوید: اتحادیه ما یک برنامه روتین کلی نمی‌تواند انجام دهد. مثلاً اتحادیه از طراح و تولیدکننده پیگیری نمی‌کند که کار اسلامی و عفیفانه تولید شده یا نه؟ و اتحادیه اصلاً به‌دنبال چنین نظارت‌هایی نیست.

    امنیت کلید واژه زندگی

    امنیت یکی از کلیدواژه های  مهم در زندگی اجتماعی است، حس اطمینان و آرامش که برای ثبات در شرایط خواه امنیت جانی باشد یا اقتصاد، غذایی، زیست محیطی و یا امنیت اجتماعی که کمتر به ان توجه می شود و متاسفانه مغفول مانده است، تصور کنید خانواده ای دختراشان را به باشگاه برای تیم فوتسال می برد، وقتی با لباس ها و طرز برخورد دیگر بازیکنان را می بیند، استرس و نگرانی خاصی بر او وارد خواهد شد.

    سمیه طوسی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نوع پوشش افراد جامعه، گفت: به وسیله پوششی که انتخاب می کنیم در کنار رفتاری که داریم به نوعی حد و مرز خود را به اطرافیان اعلام می کنیم با توجه سخن معروفی که می‌گویند، حجاب  مصونیت است، محدودیت نیست.

    وی با بیان اینکه در هر جامعه ای باید به قوانین آن احترام گذاشت، عنوان کرد: حجاب یکی از این معقوله های است که باید براساس قانون مورد توجه و الزام واقع شود، براساس  دینی که معتقد هستیم، حجاب هم جزء این موارد است.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران آسیب قرار نگرفتن را یکی از کارکردهای حجاب دانست و اظهار کرد: درست است که در کشورما حجاب اختیاری نیست، اما اگر براساس مدلی که از کودکی تعریف شده در محیط اداری و شخصی رعایت کنیم مورد اسیب واقع نخواهیم شد.

    وی ادامه داد: اگر واقع بینانه نگاه کنیم در حجاب در ظاهر محدودیت است، قطعا کسی که پوشش ازادتری دارد راحتر از فردی که محجبه است، خواهد بود، بعنوان مثال در مسابقات ورزشی خانمی که پوشش دارد در مقابل خانوم بدون حجاب برایش مشکل تر است؛ اما می خواهد بعنوان یک زن مسلمان و دارای توانمندی خود را معرفی کند، با پذیرش حجاب سعی می کند که توانمندی اش بیشتربه چشم بیاید، نه پوشش اش، در عین محدودیت ظاهری که ایجاد می کند زنان جامعه ما توانمندی و استعدادشان برجسته تر است ونشان ی دهند، کشورهای بیگانه برای بهره برداری خاص خود اینطور نشان می دهند که بهای به زن داده نمی شود، نخواهد بود.

    طوسی امنیت روانی را نتیجه عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: نقش عفاف و حجاب خود باعث پیشرفت نمی شود، بلکه مدلی که در حجاب انتخاب خواهد شد، باعث پیشرفت می شود، سبک زندگی که در کنار حجاب و حفظ حریم هاست، به اسیب ندیدن خود و خانواده مان منجر می شود و برای خود و خانواده مان امنیت روانی ایجاد می کند، به همین دلیل است که حجاب در کنار سایر عوامل می تواند باعث پیشرفت می شود.

    وی از الگوی اش در حجاب گفت: مادرم بوده است، نوع حجاب و پوششی که داشته، عفت و حیای که از مادرم دیدم، حرمت داشتن به بزرگت ها، سبک زندگی و مدلی که انتخاب کرده عامل بوده تا برایم الگوی عملی باشد.

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران وضعیت موجود را حاصل عملکرد دستگاها و متولیان فرهنگی کشور دانست بیان کرد: به دور از انصاف است که به تنهایی عملکرد یک نهاد خاص یا قوه مجریه را محاسبه کنیم در حالی که بسیاری از عومل دیگر نیز دخیل هستند، بعنوان مثال وقتی اقتصادی متغییر است و ثبات ندارد پوشش چادر اولویت خانواده نخواهد بود و اگر وارد کننده محصولی ماند چادر باشیم باعث افزایش قیمت محصول تمام شده خواهد شد و خرید برای خانوادده سخت می شود.

    وی ادامه داد: همه در وضعیت موجود سهم داریم، برای تاثیر گذاری حجاب قطعا باید به سوالات جوانان در این زمینه، پاسخ درستی داده شود و عقاید و تفکراتی که دارند و براساس انچه که هستند بپذیریم، تاثیر گذاری عفاف مقدم تر از حجاب است، وقتی حیا از جامعه برچیده می شود، حجاب نیز کم رنگ می شود.

    طوسی خاطرنشان کرد: ساز و کار درست را باید از مدارس با دوره های خوبی که می ببیند آموزش داد ومهارت های درستی از جمله مهارت خویشتن داری باید جزء مهارت های فردی در زندگی اجتماعی افراد باشد.

    وی به ضرورت نظارت اصناف و متولیان امر به بازار تاکید کرد و افزود: لباس مناسبی در بازار کمتر است، نه اینکه تولید نشود، بلکه تولید براساس خواست مشتری و اکثریت مردم جامعه تولید نمی شود و در اینجا نقش اصناف و نهادهای مربوطه در پوشش اراسته و درست یرای تمام اقشار وجود داشته باشد.

    طوسی خاطرنشان کرد: مهارت های فردی و خویشتن داری قبل از ورود به اجتماع باید داده شود تا در دوره اموزشی متوسطه، ورود به دانشگاه و..مهارت ها بکارگیری شوند و همچنین مهارت های استفاده در فضای مجازی باید داده شود که مجموعه این عامل باعث کمرنگ شدن حجاب می شود.

    انتهای پیام/



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *