• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱؛ ساعت ۶:۵۹
    کد خبر: 3279
    بازدید: 0 views
    هشدار گازی به مردم!/صرفه‌جویی در مصرف گاز؛ راه عبور از فصل سرما بدون قطعی

    به گزارش پیام سوادکوه، براساس پیش‌بینی هواشناسی میانگین دمای هوای امروز در مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران بین ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود که با تقویت سامانه پرفشار بارشی، دمای هوا نیز در این مناطق تا پایان هفته روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت به گونه ای که این کاهش دما بین مناطق مرکزی و شرقی نین هفت تا هشت و در مناطق غربی نیز بین ۱۰ تا ۱۱ درجه خواهد بود.

    جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۳ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با هفت تا هشت درجه کاهش در روز پنجشنبه به پنج تا هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و در مناطق غربی نیز میانگین دمای هوا از ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، با ۱۰ تا ۱۱ درجه کاهش در روز پنجشنبه به سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

    مناطق کوهستانی نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش محسوس دمای هوا خواهند بود به گونه ای که میانگین دمای هوا در ارتفاعات مازندران از چهار تا هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ تا ۱۳ درجه کاهش در روز پنجشنبه بین منفی یک تا منفی چهار درجه در نوسان خواهد بود.

    *پاداش به مشترکان خوش مصرف گاز

    جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به آخرین وضعیت تامین سوخت کشور اظهار داشت: از امروز سه شنبه ۲۰ دی ماه به خصوص در استان‌های شمال و شمال شرق کشور با کاهش دمای شدید مواجه خواهیم بود و دمای هوا تا‌ ۱۵ درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت و ماندگاری این سرما کار را سخت‌تر می‌کند، اما شبکه گاز فعال است و قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

    وی گفت: در شرایط فعلی مصرف گاز خانگی در کشور با ثبت عدد بیش از ۶۳۰ میلیون متر مکعب رکورد زده است و احتمال دارد در روزهای سرد به ۶۵۰ میلیون مترمکعب هم برسد. در هیچ کشوری این میزان مصرف در بخش خانگی وجود ندارد، قطعا ما معتقدیم که رقم زیادی از این عدد ۶۳۰ میلیون متر مکعب اسراف می‌شود.

    اوجی عنوان کرد: از همه هموطنان خواهش می‌کنم که یاری کنند تا ما بتوانیم این نعمت الهی را به دست همه هموطنان در شمال شرق، غرب کشور، استان های مرزی در انتهای خطوط گازرسانی برسانیم. بر این اساس تقاضا دارم که با رعایت دمای رفاه و تنظیم دمای خانه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه به مصرف بهینه گاز همت کنند.

    وزیر نفت افزود: امیدواریم با طرح‌ها و برنامه‌ها و پیشنهادهایی که وزارت نفت ارائه کرده است، همچنین با دریافت مجوز از دولت و مجلس شورای اسلامی انگیزه دوچندان برای سرمایه‌گذاران و مشترکان در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت ایجاد شود.

    اوجی طرح وزارت نفت برای مشترکان خوش مصرف را بازگو کرد و گفت: بارها اعلام شده است که هرکدام از مشترکان حوزه گاز یک درصد کاهش مصرف داشته باشند، سه درصد تخفیف در هزینه مصرف گاز دریافت می‌کنند که برنامه‌ داریم این مقدار تخفیف تا پایان ماه به حساب مشترکان گاز واریز شود.

    *مدیران در مدیریت بهینه مصرف انرژی الگو باشند

    سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز با اشاره به فصل سرما بر لزوم مدیریت مصرف گاز و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه در بخش های خانگی، صنعتی و نیروگاهی اشاره کرد و گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که در روزهای سرد سال علاوه بر تأمین گاز خانگی، شاهد فعالیت واحدهای صنعتی استان و چرخیدن چرخ این واحدها نیز باشیم.

    وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف گاز در بخش های خانگی و تولیدی و صنعتی با توجه به فرارسیدن فصل سرما ضرورت دارد، افزود: صرفه جویی بهتر در مصرف گاز باعث خواهد شد تا در روزهای سرد سال شاهد کاهش افت فشار گاز در استان نباشیم.

    استاندار مازندران همچنین خواستار تبدیل مصرف بهینه انرژی به یک فرهنگ عمومی در میان اقشار جامعه شد و با اشاره به علل لزوم محدودیت در مصرف گاز طبیعی، اظهار کرد: ناترازی تولید و مصرف گاز، افزایش بی رویه، اهمیت استمرار جریان گاز در اقصی نقاط کشور از مهمترین دلایلی است که باید در زمینه مصرف بهینه همت گماشت.

    حسینی پور با بیان اینکه در شرایط کنونی همراهی مردم مانند همیشه و در همه عرصه ها در گذر از روزهای سرد سال و تامین گاز پایدار بسیار موثر خواهد بود، گفت: باید الگوی عملیاتی صحیح مصرف انرژی و فرهنگ مصرف بهینه با همراهی آحاد مردم و تلاش مسئولان در جامعه به خوبی نهادینه شود.

    وی با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهور گفت: ادارات و ارگان های دولتی می بایست در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد) اقدام نمایند و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل، سامانه های گرمایشی را خاموش کنند.

    استاندار بیان کرد: باید مسئولان، مدیران و کارکنان دولت و مجموعه های مختلف اداری و خدمات رسان خود الگوی مناسبی در همراهی برای صرفه جویی و مدیریت بهینه مصرف انرژی برای همگان باشند.

    *مصرف گاز در مازندران به ۳۳میلیون متر مکعب رسید

    قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز اظهار کرد: مصرف گاز در استان مازندران به ۳۳میلیون متر مکعب رسید.

    وی با اشاره به تشکیل قرارگاه بحران در شرکت گاز مازندران، افزود: تمام برنامه‌ها به‌منظور آمادگی زمستانه در دستور کار قرار گرفت و باتوجه به هوای سرد به تمام نیروها آماده‌باش اعلام شد.

    مدیرعامل شرکت گاز مازندران بیان کرد: تا این لحظه هیچ‌گونه قطعی در بخش مشترکان خانگی نداشتیم مگر اینکه اتفاق غیرمترقبه‌ای رخ دهد ولی در مجموع اولویت تامین گاز در بخش خانگی است.

    مایلی رستمی به اعمال محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: برخی صنایع نیز مجوز استفاده ۵۰ درصدی از گاز دارند و بقیه نیاز را  باید از سوخت جایگزین تامین کنند.

    مایلی رستمی خاطرنشان کرد: گاز ادارات پرمصرف هم در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف قطع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت گاز مازندران به پایش ادارات سطح استان اشاره کرد و گفت: دمای هوا در ادارات بین ۱۸ تا ۲۱ درجه باید باشد در غیر این‌صورت در مرحله نخست تذکر و در مرحله بعد منجر به قطعی خواهد شد.

    این مسئول با اظهار این که مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، بیان کرد: جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد ، چراکه لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

    مایلی رستمی افزود: براساس بخشنامه ابلاغی صرفه‌جویی در مصرف گاز از سوی معان اول رئیس جمهور، تشکیل جلسات مرتبط در استانداری، مکاتبه و ابلاغ به کلیه ادارات و نهادهای دولتی در جهت رعایت حداکثر صرفه‌جویی در مصرف گاز، شرکت گاز مازندران اقدام به تشکیل گشت‌های پایش مصرف گاز ادارات و ارگانهای دولتی کرده  است.

    وی تاکید کرد: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که در صورت رعایت آن از سوی مشترکان، علاوه بر صرفه اقتصادی برای آنان، از بروز مشکلات در پیک مصرف جلوگیری می کند.

    مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با رعایت الگوی مصرف و پایداری شبکه گاز در استان امیدواریم زمستان امسال در بخش خانگی، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها و مرغداری‌ها قطع گاز نداشته باشیم.

    انتهای پیام/



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *