• نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • پوشش در سایه سکوت تاریک مسئولان ذبح می‌شود/حجاب، کانون تهاجم سازمان‌یافته دشمنان
  • بخش تولید؛ متضرر اصلی افزایش سود سپرده بانک‌ها/سوددهی بخش کشاورزی پوشش نرخ بهره ۱۸ درصد را نمی‌دهد
  • جنگ ذُرت‌ها/ اهلیت خریداران حلقه مفقوده در واگذاری‌ها
  • پای مشارکت بانک‌های مازندران در پرداخت وام ازدواج می‌لنگد/تداوم گلایه‌های مردمی از سنگ‌اندازی بانک‌ها
  • عاقبت پدر و پسر پهلوی درس بزرگ تاریخ ایران برای آیندگان
  • مرکبات همچنان در حسرت صادرات/آقای وزیر جهاد و استاندار! لطفاً سری به باغ‌های مازندران بزنید+فیلم
  • اما و اگرهای واگذاری تنظیم بازار میوه شب عید به بخش خصوصی/قیمت‌ها کارشناسی نیست
  • جولان کودهای جعلی در بازار؛ تخریب اراضی و اختلال در کار تولیدکننده
  • تواضع و حسن خلق از صفات برجسته در سیره اجتماعی حضرت زهرا (س)
  • نقشه جامع دشمن شکست خورد چون محاسبات آنها غلط و اراده جمهوری اسلامی قوی‌تر بود
  • ثبت سفارش ۱۰۰ هزار تن برنج خارجی برای تنظیم بازار/تقاضای برنج در بازار زیاد است
  • رسانه‌ها؛ پرچم‌دار جهاد تبیین و امیدآفرینی/ایجاد جبهه واحد انقلابی مهم‌ترین سیاست بسیج رسانه است
  • هشدار گازی به مردم!/صرفه‌جویی در مصرف گاز؛ راه عبور از فصل سرما بدون قطعی
  • ضربه موشکی سپاه آغازی بر پایان اشغالگری امریکا در منطقه بود/اشتباه محاسباتی امریکا در شهادت سرداران مقاومت
  • شهید سلیمانی، متفکری که معادلات مستکبران را در هم پیچید
  • تشنگی سدها مقدمه عطش ایرانیان/ صرفه‌جویی، راهکار خروج از بحران بی‌آبی
  • اجرای ۲۵۰ برنامه هفته بسیج در سوادکوه/تفکر بسیجی نسخه شفابخش حل مشکلات جامعه است
  • جهاد یعنی رفع تشنگی از میلیون‌ها ایرانی عطشان/ نتیجه کار جهادی، رفع تنش آبی کامل ۱۰۰ شهر از ۳۰۰ شهر کشور طی یک‌سال
  • سخت، مثل زندگی مادران انتظار/این خانه روایت دیگری از زینب(س) و کربلا را به تصویر می‌کشد
  • پایان ۳۸ سال فراق و چشم‌انتظاری مادر شهید در سوادکوه
  • تصاویر/ اجتماع امت رسول‌الله(ص) در سوادکوه
  • موش را چه رسد به مصاف شیر/ اقیانوس ملت حماسه‌ساز ایران آشوبگران را نابود کرد
  • ۳ بهمن ۱۴۰۱؛ ساعت ۷:۳۶
    کد خبر: 3329
    بازدید: 0 views
    سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم

    نکته بسیار مهم پس از انتصاب این افراد نحوه مواجهه و کار کردن آنها با چشم بیدار مردم یعنی رسانه هاست. متاسفانه در این بخش شاهد رفتارهای به شدت سلیقه ای و فرد محورانه از سوی مدیران استانی و شهرستانی بودیم و عملا این مدیران نگاه خود به رسانه ها را بیشتر بر مبنای تعریف و تمجید رسانه ها از خود یا انتقاد از خود تقسیم بندی می‌کنند و از خبرنگاران می‌خواهند تا رسالت اصلی خبری خود را، که همان انعکاس دقیق و درست مشکلات مردم و بیان حقایق و واقعیت هاست، کنار بگذارند و بیشتر به تملق و مجیز گویی این افراد بپردازند.

    متاسفانه ضعف جدی بعضی ازخبرنگاران در کسب معیشت موجب گردیده عده‌ای از این مدیران از این وضعیت سوءاستفاده کرده و با پرداخت پول و رشوه به جایگاه خبرنگاران در سطح استان و شهرستان لطمه وارد کنند و آنها را به نوعی وامدار خود کرده و از طرح انتقاد به‌حق و شایسته دور کنند، امری که در بین مدیران با توجه به در اختیار داشتن امکانات بیت‌المال به وفور دیده می‌شود و در این بین، خبرنگارانی هم هستند که ابزار دست این مدیران می‌شوند و حیثیت خبرنگاری خود را زیر سوال می‌برند.

    حربه دیگری که مدیران استانی و شهرستانی در جهت تضعیف جایگاه خبرنگاری به کار می‌بندند استفاده از ابزار شکایت و ترساندن خبرنگاران است. هر چند این موضوع خیلی در بین مدیران در سال‌های اخیر با توجه به حجم کار رسانه ای گسترده علیه این اقدام کمتر شده اما هستند هنوز مدیرانی که بدون توجه به این شرایط به دنبال ترساندن خبرنگاران هستند.

    دو حربه تطمیع و تهدید، دو روش بسیار مورد استفاده مدیران در نحوه برخورد با خبرنگاران از زمان‌های گذشته بوده که متاسفانه تاکنون هم ادامه دارد.

    اما حرکت دیگری که در دولت جدید توسط بعضی از مدیران استانی و شهرستانی در حال وقوع است و بهیچوجه زیبنده این دولت نیست، انجام حرکت‌های نمایشی و عوامفریبانه در سطح حوزه مدیریتی، تبدیل شدن برخی از مدیران به شومن و مجری تلویزیونی ، انجام جراحی‌های پلاستيکی و زیبایی، ایجاد باند و دسته و گروه در سطح شهرستان جهت سوءاستفاده از بیت المال ، بروز رفتار و انجام مصاحبه از سوی برخی مدیران و بیان مطالبی که بسیاری از آنها مورد سوءاستفاده ضد انقلاب قرار می گیرد و برای آنها خوراک تبلیغاتی علیه نظام اسلامی فراهم می کند تا به انقلاب حمله کنند و… از مصادیقی است که این روزها به چشم می آید و موجب دلسردی مردم از دولت سیزدهم می‌شود.

    جا دارد مدیریت روابط عمومی استانداری  استان دوره‌های ویژه ای در راستای نحوه برخورد مدیران استانی و شهرستانی با رسانه‌ها، که اصطلاحا سواد رسانه ای گفته می شود، برگزار نماید تا آنها را نسبت به رفتار خود با رسانه ها آماده سازد تا بیش از این نحوه رفتار آنها برای نظام هزینه ای ایجاد نکند و مورد سوءاستفاده ضد انقلاب قرار نگیرد.

    رسانه های ضدانقلاب نیز امروز حساب ویژه ای روی رفتار این دست از مدیران باز نموده اند و منتظر کوچک‌ترین ضعف و اشکال هستند تا از آن سوءاستفاده کرده و با آن ارزش‌های نظام را زیر سوال ببرند. موردی که برایش می توان چندین و چند شاهد مثال از این دولت را آورد که رفتار این دست از مدیران چه هزینه های گزافی برای اعتماد زدایی بین مردم ایجاد نمود.
    رضا سیفایی



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *