logo-payam

پایگاه خبری پیام سوادکوه

یکشنبه, ۱۸ام خرداد , ۱۴۰۴
  • صفحه نخست
  • اخبار سوادکوه
    • گرافیک
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • فیلم
      • گزارش و گفتگو
      • ویژه‌ها
  • یادداشت
  • صفحه نخست
  • اخبار سوادکوه
    • گرافیک
  • چندرسانه‌ای
    • عکس
    • فیلم
      • گزارش و گفتگو
      • ویژه‌ها
  • یادداشت

نوع و آمار را وارد کنید برای جستجو

تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی پل سفید

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پیام سواد کوه» عمران عباسی‌کالی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سوادکوه، یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان را توجه محور مواصلاتی دانست و اظهار کرد: مسیر چهار...

کد خبر :3770 بهمن ۵, ۱۴۰۳
چاپ
11 Views
0 نظر

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پیام سواد کوه» عمران عباسی‌کالی در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سوادکوه، یکی از اولویت‌های مهم این شهرستان را توجه محور مواصلاتی دانست و اظهار کرد: مسیر چهار باند کردن محور سوادکوه، زیرگذرها، دوربرگردن‌ها و پلِ، پل‌سفید و میدان‌الغدیر بالازیرآب پروژه‌هایی هستند که از ورودی محور به سوادکوه قرار دارند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم انجام کار در این موضوع، پیمانکاران هستند که در حال بررسی توانایی پیمانکاران مستعد برای انجام کار یا تغییر پیمانکار هستیم و در حال حاضر، برای سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف شد که از این میزان ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به امسال و ۴۰۰ میلیارد تومان آن برای سال آینده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی از تامین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای مسئله رانش منطقه جوارم سوادکوه خبر داد و در رابطه با پروژه‌الغدیر منطقه بالازیرآب، هزینه حدود ۵۰ میلیاردی این پروژه را  بسیار مهم و در برابر جان مردم  ناچیز بیان  کرد و انجام آن را ضروری دانست.

عباسی‌کالی به اتصال دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی از مسیر ۱۲ کیلومتری جوارِم به بورخِنی اشاره کرد و گفت: این جاده از زمان تاسیس (در اوایل انقلاب) تاکنون به‌سازی نشده است بنابراین پایدار کردن این مسیر مورد تاکید و پیگیری‌ها برای دریافت کد پروژه انجام شد تا در ۳ فاز این مسیر دسترسی دو شهرستان بهم وصل شود.

وی با بیان اینکه سوادکوه در قفس حرائم (راه آهن، راه، رودخانه) گرفتار شده است، به حریم ۲۴ متری تاسیسات راه برای پیگیری بومی‌سازی این حریم بر مبنای شرایط مازندران اشاره کرد و افزود: همه نمایندگان مردم از آستارا تا گنبد باید یک صدا شویم تا تعریف تازه‌ای از راه برای این سه استان شمالی ارائه کنیم و حریم‌راه در منطقه شمال بومی‌سازی شود.

نماینده مردم در مجلس به حریم راه‌آهن در سوادکوه و دیگر شهرهای شمال کشور اشاره و عنوان کرد: به ما وعده داده شد که کاهش حریم از ۱۰۰ متر به ۳۷ متر در حال بررسی است، البته از دید ما این ۳۷ متر هم جای حرف دارد.

عباسی‌کالی از اعتبار یک میلیارد تومانی برای عشایر سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: هرچند دو سه سالی است که برخی اقدامات انجام شد اما آمار عشایر شهرستان سوادکوه روزآمد نیست و بسترها برایشان فراهم نشده است؛ در سیل تیرماه سال‌جاری نیز ۳۰ الی ۴۰ روز مسیر ارتباطی آن‌ها قطع بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه حوزه بهداشت و درمان در شهرستان سوادکوه خوب دیده نشد و خیرین وارد میدان شده‌اند، گفت: بیمارستان شهدای زیرآب نه فقط برای این شهر، بلکه برای کل مسیر ترانزیتی سوادکوه و شهرستان سوادکوه با این وسعت سرزمینی است و در حال حاضر مکاتبات برای تجهیزات و ترفیع آن انجام شده است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ در مجلس، سرانه فضای آموزشی در پل‌سفید را اسفبار دانست و تامین نیازمندی فضای آموزشی را جزو حداقل موارد برشمرد.

عباسی‌کالی با بیان اینکه در حوزه مخابران سوادکوه اولویت دارد است، افزود: پهناوری و کوهستانی بودن و گردشگرپذیر بودن این شهرستان با داشتن اینترنت مهم است و ۳۶ طرح در این بخش ارائه شد که ۲۰ طرح تا پایان سال انجام شود.

وی بالاترین نرخ بیکاری را با ۱۶/۸ درصد مربوط به شهرستان سوادکوه دانست و گفت: در حوزه مهاجرت در سوادکوه، آن‌ها که می‌آیند خوش‌نشین هستند و آن‌ها که می‌روند همان نیروی کار هستند.

نماینده مردم سوادکوه در پایان بر ضرورت رونق فضای صنعتی تاکید کرد و یادآور شد: با برخی سرمایه‌گذاران در حوزه صنعت، کشاورزی و صنایع تبدیلی صحبت شده است که پس از وصول نتیجه اعلام می‌شود.

انتهای خبر/

تمام حقوق محفوظ است!