• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹؛ ساعت ۸:۲۵
    کد خبر: 1238
    بازدید: 0 views
    کرونا عاجز در برابر اتحاد مردمی یکپارچه؛
    نوروز با کرونا نیز بگذرد، سیاهی برای ذغالی می‌ماند/ همه در آزمونیم، مهم روسفیدی و سربلندی است
    هزاران حوادث و وقایع مترقبه و غیرمترقبه با بجاگذاردن خاطره‌ای تلخ، گذشتند و آنچه که باقی ماند، سعه صدر و تحمل صبورانه و فداکارانه و تحکیم پیوندهای ملی است که کرونا هم، با همه بی‌رحمی‌ها و آزاررسانی به عموم مردم، نخواهد ماند و سرانجام رخت برخواهد بست و گریبان مردم‌مان را رها خواهد کرد.

    به گزارش پیام سوادکوه، در مشکل کنونی جامعه جهانی، که کشور ما نیز سخت درگیر آن است، صرفنظر از اینکه کرونا را امریکایی‌ها متناسب با آسیب‌پذیری ژنتیکی ملت‌هایی همچون: چینی‌ها، ایرانی‌ها و…، درست کرده باشند یا…، مهم نوع برخورد مردم و دولت هر کشور با بحران‌هایی از جنس کروناست که نشاندهنده میزان هوشیاری، آگاهی، مسئولیت‌پذیری و بصیرت و اتحاد و انسجام مردم و نظام سیاسی و حکومتی آن کشور است.
    عموم انسان‌ها تا وقتی از نعمت‌های بزرگی مثل سلامتی و امنیت برخوردارند قدر آن را نمی‌دانند. شاید امروز مفهوم این روایت که پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرمایند بیشتر قابل درک است؛ «نِعْمَتَانِ‏ مَجْهُولَتَانِ‏ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَه- دو نعمت است که ناشناخته است: امنیت و تندرستی.

    قطعاً امروز یک بیمار کرونایی که با درگیر شدن ریه‌اش به سختی نفسی را دم و بازدم می‌کند مفهوم دیباچه گلستان سعدی را بهتر می‌فهمد؛ «منّت خدای را عز‌و‌جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت. هر نفسی که فرو می‌رود ممدّ حیات است و چون بر می‌آید مفرّح ذات. پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب. از دست و زبان که برآید/ کز عهده شکرش به در آید.

    هنر ایرانی، تبدیل تهدید به فرصت
    ما ملت ایران اسلامی همیشه از تهدیدها، فرصت ساخته‌ایم و این بار هم مثل همیشه از بحران برای ساختن موقعیت‌های بهتر و بالا بردن ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

    “رویا” دانش‌آموز ۱۰ ساله در حالی که صورتش را از پشت ماسک به سختی می‌توان دید، به همراه مادرش در حال خرید کتاب است. از او درخصوص تعطیلات جاری و برنامه‌ریزی برای نوروز می‌پرسم. می‌گوید: «هر سال این موقع لحظه‌شماری می‌کردم تا تعطیلات نوروز از راه برسد تا خستگی سال تحصیلی را از تن به در کنیم. اما با وجودی که از اوایل اسفندماه تعطیل هستم استرس و نگرانی حتی فرصت نداده که برای فردای‌مان برنامه‌ریزی کنیم چه برسد به نوروز! .

    وی می‌افزاید: “تنها کاری که توانستم در ایام تعطیلی مدارس انجام دهم، آن هم به توصیه مشاور مدرسه‌مان خرید کتاب‌های جدید برای ایجاد انگیزه مطالعه در تعطیلات نوروز بود که با دیدن قیمت‌های بالای آنها از ۵ کتاب درسی  که انتخاب کردم فقط ۲ کتاب را توانستم تهیه کنم.”
    رویا ادامه می‌دهد: “فعلا برنامه‌ریزی من برای تعطیلات نوروز مطالعه و بازی‌های فکری در کنار خانواده است تا بهتر شدن شرایط موجود و تصمیم‌های بعدی خانواده‌ام.”

    حسن هدایتی، استاد دانشگاه می‌گوید: «وقتی پنجره‌ها را باز می‌کنیم، هوای مطبوع بهار، طراوت ویژه‌ای به جان‌هایمان می‌بخشد. اگر می‌خواهیم حیات دنیوی‌مان استمرار پیدا کرده و دوباره از این عطر دل انگیز بهره ببریم باید یک امسال را به همین مقدار اکتفا کرده و از پشت پنجره‌های منزل بوی بهار را استشمام کنیم.»

    او می‌افزاید: «بهار طبیعت امسال هم مثل دو سال قبل با فصل بهار معنویّت همزمان شده و توفیق اجباری ماندن در منازل فرصت مغتنمی است تا با بیتوته در خانه از روزهای پایانی ماه رجب و در ادامه، شعبان و رمضان، رشد معنوی‌مان را هم با رشد طبیعت همسان سازیم. به قول پیر و مرادمان حضرت آقا؛ «این امید در دل جوانه می‌زند که ان‌شاء‌ا… رویش‌های معنوی در کنار رویش‌های مادّی، ذخیره‌ای برای این ملّت و این کشور و آینده باشد.”

    کرونا عاجز در برابر اتحاد مردمی یکپارچه
    وحدت ملی و انسجام و همدلی بین مردم و مسئولین در شرایط کنونی برای گذر هر چه سریع‌تر از ویروس کرونا می‌تواند مثمرثمر باشد و باید مردم با مسئولان کادر درمانی نهایت همکاری را داشته باشند.

    فرشته جعفری دبیر می‌گوید: “به خاطر شیوع بیماری کرونا و تعطیلات اجباری، آموزش و پرورش با همکاری صدا و سیما برنامه‌هایی را تدارک دیدند که طی آن در شبکه آموزش دروس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. اگر چه تعلیم حضوری به وسیله معلم کیفیت بالاتری دارد اما برای جبران عقب‌افتادگی دروس می‌تواند مفید باشد”.

    وی می‌افزاید: “از طرفی هم مسئولین مدارس برای رفع اشکالات درسی و پاسخ به سؤالات و حل تمرین‌های کتاب‌های درسی در شبکه‌های اجتماعی گروه‌هایی را ایجاد کردند که در جهت رفع اشکال و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مرور دروس فعالیت‌های مفیدی را انجام می‌دهند.”

    جعفری در ادامه می‌گوید: “به این ترتیب نکته مثبت آموزش‌های مجازی این است که دانش‌آموزان با وجودی که از فضای کلاس و مدرسه دور هستند اما آمادگی نسبی برای حضور مجدد در کلاس را بعد از تعطیلات دارند.”

    وی تأکید می‌کند: “وضعیت ویژه کشور در بحث کرونا و هشدارها در خصوص رعایت نکات ایمنی از جمله عدم خروج از منزل و محل سکونت را تا حد ممکن باید جدی گرفت. در کانون گرم خانواده هم با فعالیت‌های جمعی و به اشتراک گذاشتن تجربیات و نظریات اعضای خانواده علاوه بر افزایش صمیمیت با حل مشکلات احتمالی، آینده‌ای سرشار از آرامش و شادی را برای فرزندان‌مان به ارمغان آوریم.”

    این دبیر بازنشسته تصریح می‌کند: «در این ایام ضمن انجام فعالیت‌های هنری، مطالعه، ‌ورزش‌های فکری و فیزیکی برای پر کردن اوقات فراغت، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و به اشتراک‌گذاشتن خبرها و اطلاعات موثق و مفید علاوه بر جویا شدن از مشکلات اعضای خانواده، برای حفظ آنها و گذراندن این شرایط با کمک هم هر چه سریع‌تر و راحت‌تر از این بحران خارج شویم.”

    تعطیلات و خانه‌مانی‌ها، فرصتی برای خانه تکانی دل و منزل
    کرونا در پایان سال ۹۸ که آمد و خانه‌مانی را بر کشورمان تحمیل کرد،  همزمان شد با بهار و تجدید حیات طبیعت.

    در این ارتباط روح‌الله دهدشتی، فعال فرهنگی، با اشاره به اینکه فصل بهار می‌تواند تغییراتی در روزمرگی ما ایجاد کند، گفت: رویش و جوانه زدن زیبائی‌ها و هر آنچه که رنگ از خیر و خوبی دارد و ایجاد یک تنوع و تازه شدن دل ها‌ و فصل جدیدی از عبادت که بحمدا… امسال همزمان گشته با ماه‌های پر برکت رجب و شعبان که خود زمینه‌ساز رشد و شکوفایی نفوس است، فرصتی مغتنم را برای ما بوجود آورده تا به بازسازی خود بپردازیم.

    وی اظهار می‌دارد: “با تامل و تدبر در آیات الهی و دگرگونی کائنات و رویش‌های جدید، انسان نیز می‌تواند از این امر عبرت گرفته و غبار از خانه دلش بزداید و قلبش را آماده فرا رسیدن بهار واقعی کند. هر که جان و حیات دارد، می‌تواند و باید رنگ نو به خود گیرد و همواره در رشد و ترقی و تکامل به سمت و سوی خوبی‌ها باشد، نو شدن دائمی و دگرگونی را باید از بهار آموخت و با روحیه الهی و نوعدوستی، باید با کرونا خداحافظی کرد.

    با تعطیلات نوروزی بهتر با کرونا مبارزه می‌کنیم
    حمید احمدیان، فارغ‌التحصیل رشته مکانیک، مصادف‌شدن شیوع بیماری کرونا  با تعطیلات نوروزی را دارای پیام برای اندیشیدن و انجام رفتارهای مناسب توصیف کرد و عنوان داشت: برای قطع زنجیره بیماری کرونا، تعطیلات و خانه‌نشینی بهترین روش برای در امان ماندن از ویروس کرونا و بهره‌برداری از فرصت دورهمی اعضاء یک خانواده است. بهار که اغز حیات دوباره طبیعت است، این پیام را می‌دهد که نباید در این فصل به کرونا اجازه داد تا از گسترش ارتبای و سفرها سوءاستفاده کند و بهار را به مرگ انسان‌ها تبدیل نماید.

    این دانش‌آموخته رشته مکانیک می‌افزاید: در این ایام مسئولین می‌بایست با اختصاص امکانات ویژه‌ای این شرایط به اصطلاح خانه نشینی را برای مردم تسهیل کنند. به‌عنوان مثال صداوسیما با برنامه‌های متنوع و مناسب برای تمام سنین، بخشی از این وقت را به خود اختصاص دهد و همچنین وزارت ارتباطات با رفع مشکلات ارتباطی و اینترنتی و تخصیص اینترنت رایگان و یا حداقل حذف برخی هزینه‌های اضافی در شبکه‌های اجتماعی امکان ارتباط با اقوام را به‌صورت دیداری و شنیداری مهیا کند و حتی با امکان دسترسی به اینترنت در روستاها و بخش‌های دورافتاده نقشی مهم را در سپری کردن این تعطیلات به بهترین شکل ممکن فراهم نمایند.

    وی با بیان اینکه خرید‌های اینترنتی می‌تواند از ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها و خیابان‌ها بکاهد، می‌گوید: «خرید‌های اینترنتی و گسترش آنها در حوزه‌های مختلف می‌تواند در کنترل این بیماری و عدم شیوع آن کمک کند.

    مسئولان بیشتر به کمک مردم بیایند
    در همین زمینه محمد جواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشته است: «عرضه اینترنت رایگان درخواستی است که بسیاری از شما از وزارت ارتباطات داشته‌اید. از ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت ثابت درخواست کردیم تا پایان سال جاری، برای همه کاربران خود به صورت رایگان یک بسته ۱۰۰ گیگابایتی فعال کنند.

    وی می‌افزاید: «با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی، تلویزیون‌های اینترنتی، ارائه خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد. ترافیک مصرفی این تلویزیون‌ها نیم بها محاسبه خواهد شد.

    جهرمی درباره فراهم بودن امکان آموزش از راه دور نیز می‌گوید: «با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش و پرورش، امکانات ویژه‌ای جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجو ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند.



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *