• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹؛ ساعت ۸:۳۰
    کد خبر: 1244
    بازدید: 0 views
    چراغ قرمز ستاد کرونا به اجرای طرح افزایش قیمت نان؛
    افزایش قیمت نان در مازندران پس از اتمام طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/مردم از افزایش قیمت‌ها گلایه‌مندند
    در حالی که بنا بر اعلام مسئولان بنا بود تا از 15 فروردین‌ماه قیمت نان در مازندران با افزایش 30 درصدی روبرو شود اما با مخالفت ستاد کرونا، مقرر شد تا این تصمیم، پس از پایان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرایی شود و همچنان قیمت‌ها ثابت باقی بماند.

    به گزارش پیام سوادکوه، تغییر قیمت نان در مازندران از اواخر سال گذشته تا کنون با اما و اگرهای فراوانی روبرو شده و در حالی که مقرر شده بود تا از اوایل سال‌جاری اجرایی شود اما با تصمیم ستاد کرونا به نیمه فروردین موکول شد.
    البته در این میان، برخی از خبازی‌های استان به ویژه در مرکز مازندران، پیش دستی کردند و با شروع سال جدید، نرخ‌های جدید را اعمال کردند که با گلایه مردم روبرو شد که با ورود رسانه‌ها و همچنین اعلام مسئولان و ورود تعزیرات، قیمت‌ها به روال قبلی بازگشت.

    خبازان استان که معتقدند چند سالی است که نرخ نان در مازندران تغییری پیدا نکرده و قیمت فعلی کفاف هزینه‌های آنان را نمی‌دهد؛ در بلاتکلیفی تغییر قیمت نان به سر می‌برند و از سویی مردم هم با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، از اجرای این طرح در شرایط کنونی ناراضی‌اند.

    طی روزهای اخیر نیز، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران،  طی نامه‌ای به استاندار مازندران با تأکید بر عدم افزایش نرخ نان، از مسؤولان امر خواست نسبت به آن بازنگری کنند.

    وی در این نامه آورده  است؛ با توجه به وضعیت اقتصادی و اقامت اجباری قشر ضعیف و کم‌درآمد در منازل و عدم امکان انجام کار و فعالیت اقتصادی و تبعات سنگین شیوع ویروس منحوس کرونا، به هیچ وجه این افزایش قیمت به صلاح نبوده و نیازمند بازنگری جدی است.

    به موازات این نامه نیز برخی از کارگروه‌های آرد و نان شهرستانی با اعلام مخالفت، عدم افزایش قیمت نان از ۱۵ فروردین ماه را خواستار شدند؛ چند تن از مدیران ادارات صمت برخی از شهرستان‌ها نیز افزایش قیمت نان را از نیمه فروردین در شهرهای خود ممنوع اعلام کردند.

    برای روشن شدن ماجرا و تعیین تکلیف اجرای این طرح در استان به سراغ حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران رفتیم تا آخرین اتفاقات و تصمیمات در این باره را جویا شویم که در ذیل می‌خوانید:

    حسینقلی قوانلو در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی قیمت نان که بنا بود از نیمه فروردین ماه در استان اجرایی شود؛ اظهار کرد: افزایش قیمت نان در غالب استان‌های کشور طی سال گذشته و پیش از آن انجام دادند، اما در استان مازندران نزدیک به ۴ سال است که به دلایل مختلف ثابت مانده و تغییری نداشته است.

    وی افزود: استان مازندران در سال گذشته نزدیک به ۵ ماه درگیر جابه‌جایی و تغییرات ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت بود و پس از آنکه ما در این سمت، منصوب شدیم متوجه شدیم این اصلاح قیمت در مازندران انجام نشده است و پس از انجام کارهای کارشناسی، قیمت‌ها را مشخص کردیم و با ارائه در کمیته، قیمت‌ها را مصوب کردیم.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: نزدیک به یک ماه نیز زمان برد تا در کارگروه طرح و تصمیم گیری شود. پس از آن به اجرای طرح اصلاح بنزین بر خورد کردیم و اعلام شد که هرگونه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی ممنوع است و پس از گذشت دو ماه از این طرح، ما مکاتبه‌ای با تهران انجام دادیم و گزارشی از وضعیت دادیم و از تنظیم بازار کشور مجوزی گرفتیم که بعد آن به ایام انتخابات خوردیم و پس از انتخابات نیز بلافاصله، موضوع کرونا پیش آمد و این طرح، مسکوت باقی ماند.

    قوانلو ادامه داد: طی جلساتی که در اسفندماه برگزار شد، مقرر شد تا این طرح از ابتدای سال جدید در استان اجرایی شود اما در مورخه ۲۸ اسفند در آخرین جلسه ستاد کرونای مازندران، تصمیم بر آن شد که این طرح به نیمه فروردین ماه موکول شود.

    وی بیان کرد: متعاقب این تصمیم، ما طی نامه‌ای به ادارات تابعه و اتاق‌های اصناف اعلام کردیم تا اجرای این طرح به پس از تعطیلات نوروزی موکول شده و افزایش قیمت نان تا این تاریخ ممنوع است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عنوان کرد: در تاریخ هشتم فروردین با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مازندران، پیش آمد و مردم در محدودیت کسب و کار و رفت‌وآمد قرار گرفتند و ما علی‌رغم اینکه اعلام کردیم از ۱۵ فروردین افزایش قیمت نان را در استان اجرا می‌کنیم اما طی روزهای اخیر، ستاد کرونای مازندران تصمیم گرفت که اجرای این طرح را به پس از اتمام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی موکول کند.

    قوانلو تصریح کرد: ما در پی مخالفت ستاد کرونای استان به تمامی ادارات صمت استان و اتاق‌های اصناف اعلام کردیم که افزایش قیمت نان را از ۱۵ فروردین اجرایی نکنند و تا پایان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، دست نگه دارند تا شرایط بهتر شود و بازار به روال عادی باز گردد.

    وی تاکید کرد: آنچه مسلم است افزایش قیمت نان و نرخ جدید، حق خبازان استان است چرا که ۴ سال است که قیمت‌ها اصلاح نشده و قیمت ما هم اکنون نزدیک به ۳۰ درصد پایین‌تر از همه استان‌های کشور است.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در خصوص سخنان نوبخت معاون رئیس جمهور درباره عدم افزایش قیمت نان در کشور گفت: سخنان این مسئول نسبت به استان‌هایی زده شده که قبلا اصلاح قیمت نان در آن‌ها انجام شده و ربطی به استان مازندران ندارد.

    قوانلو متذکر شد: باید بپذیریم که در شرایط فعلی و با این قیمت نان، خبازان ما در زیان هستند و وقتی در زیان باشند ما نمی‌توانیم در کیفیت نان، به خبازان فشار بیاوریم و دست ما را در اعمال بسیاری از فاکتورها، بسته نگه می‌دارد.

    وی یادآور شد: فعلا هیچ تغییری را در قیمت نان نخواهیم داشت و تمامی خبازان استان موظف هستند نان را به همان قیمت‌های قبلی به مشتریان عرضه کنند.

    با توجه به اظهارات رئیس سازمان صمت مازندران، بنظر می‌رسد قیمت نان در مازندران تا پایان فروردین ماه دستخوش تغییرات نشود و با بازگشت روال به جریان عادی، احتمالا از ابتدای اردیبهشت‌ماه شاهد افزایش ۳۰ درصدی نان در خبازی‌های مازندران باشیم.

    گفتنی است در حال حاضر، قیمت نان بربری یارانه‌ای با وزن چانه خمیر ۴۵۰ گرم ۶۰۰ تومان، لواش یارانه‌ای با وزن ۱۸۰ گرم ۲۵۰ تومان، سنگک یارانه‌ای با وزن ۴۰۰ گرم، ۷۵۰ تومان، تافتون یارانه‌ای با وزن ۲۷۰ گرم  ۴۰۰ تومان و قیمت‌ها در خبازی‌های آزادپز بربری با وزن ۴۰۰ گرم  ۷۵۰  تومان، بربری با وزن ۵۷۰ گرم  ۱۰۰۰ تومان، لواش با وزن ۱۴۰ گرم  ۳۰۰ تومان، سنگک با وزن ۴۰۰ گرم  ۱۲۰۰ تومان و تافتون با وزن ۲۵۰ گرم  ۶۰۰  تومان است.

    بیش از ۴ هزار خبازی در استان مازندران مشغول فعالیت هستند که تعداد آن، دو برابر میانگین کشوری است.

    گزارش از مجتبی قربانی



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *