• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹؛ ساعت ۸:۴۳
    کد خبر: 1267
    بازدید: 0 views
    ” چمرانم” آرزوست…
    انتشار یادداشتی در مورد عدم حضور نمایندگان مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر،جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی، حاشیه‌هایی از سوی نمایندگان و مشاورانشان در پی داشته که با واکنش اهالی رسانه‌های انقلابی این حوزه انتخابیه همراه بوده است.

    به گزارش پیام سوادکوه، پس از انتشار یادداشتی در مورد اینکه نمایندگان مردم حوزه انتخابیه قائم‌شهر،جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در این شرایط سخت کرونایی، کجای کار مقابله با این ویروس را گرفته‌اند و پس از برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس و عدم انتخاب این دو نماینده، حضور این عزیزان در سطح شهرستان‌های حوزه انتخابیه کم‌رنگ شده است. متأسفانه از سوی برخی از نزدیکان، طرفداران، مشاوران_یا هرچه می‌خواهید اسمش را بگذارید_ و به نام این دو نماینده‌ توهینی به اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی شده است که بسیاری از آنان را آزرده‌خاطر و رنجانده است. هرچند اهالی رسانه با این دست کج‌اندیشی‌ها ناآشنا نیستند ولی این نوع ادبیات از نماینده‌ی محترم، که ادب و شخصیت وی دور از این الفاظ سخیف است، تعجب‌برانگیز بوده و امیدواریم این متن سخیف را تکذیب و برای رسانه‌ها روشن نمایند که این فرد با چه اجازه و مجوزی این جوابیه توهین‌آمیز را به نماینده ملت منتسب کرده و انتشار داده است و اگر با هماهنگی این نماینده بوده که بحث دیگری است و در مجال دیگر باید به ریشه آن پرداخت.
    در ادامه این حواشی فردی با قلم به‌ظاهر انقلابی در این میان به‌جای مطالبه گری درست، بلعکس رسانه‌های انقلابی را از دم تیغ گذرانده و به زعم خود به توجیه رفتار نمایندگان در این شرایط پرداخته و به‌جای روشن کردن موضوع، به منحرف کردن اذهان مردم از این ماجرا همت گماشت که علاوه بر توهین‌هایی که در جوابیه یکی از نمایندگان تحت عنوان «ابلهان قلم‌به‌دست» به زحمتکشان فضای مجازی و رسانه‌ها نسبت داده شد، این نویسنده که از فعالان فضای مجازی به‌عنوان «جوجه‌تیغی‌های فضای مجازی» یاد می‌کند و آن‌ها را به باد انتقاد گرفته است. اگر این نویسنده در عالم واقعی حضورداشته باشد باید گفت دوستان شما در بحبوحه انتخابات برای ملاقات با این «جوجه‌تیغی‌های فضای مجازی» دست‌وپا می‌زدند تا از این فضا به سود خود در انتخابات استفاده کنند.

    متذکر می‌شویم…
    باید ابتدا متذکر شویم در مطالب گذشته هیچ توهین یا تخریبی در هیچ کجای متن به نمایندگان محترم فعلی مجلس نشده بود و هر چه بود توقع و انتظارات مردم از وکلای خود در مجلس شورای اسلامی بود که به‌اختصار انعکاس یافت.
    اما…
    باید به این دلسوزانی که چشم‌بسته به قلم‌فرسایی در توجیه رفتار این نمایندگان پرداختند چند مورد را یادآور شد.
    نخست؛ همه ما به این امر واقفیم که وظیفه نماینده در مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن است ولی متأسفانه کج‌فهمی شما از بیانات رهبر معظم انقلاب منجر به آن شد تا فقط ظاهر کلام رهبر را دریافت کنید و به آن روی سخن ایشان در مورد شاخص‌های نماینده تراز انقلاب توجه ننموده‌اید که شمارا با چند مورد آن آشنا می‌کنیم و مابقی را خود مطالعه بفرمایید. مقام معظم رهبری چندین شاخص نماینده تراز انقلاب اسلامی فرمودند: یک نماینده خوب و تراز انقلاب اسلامی فردی است که همواره در میان مردم حاضرشده و با شناسایی نیاز‌های آن‌ها درصدد رفع این نیاز‌ها برآید.

    یا در جای دیگر فرمودند: نماینده مجلس در مواجه با مشکلات مردم باید خستگی‌ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی داشته باشد. نماینده‌هایی که در مواجه با مشکلات، همت حل آن‌ها را نداشته باشند نباید در مجلس حضورداشته باشند، چراکه صندلی و مکان یک فرد دغدغه مند را اشغال کرده  و هزینه بیت‌المال را هدر می‌دهند.

    دوم؛ شما کار نماینده را در حد وضع قوانین خوب، مفید و مؤثر در صحن علنی مجلس و کمیسیون‌های مربوطه بیان کردید. در اینجا چند سؤال مطرح می‌شود:

    ۱- برفرض قبول سخنان شما، حال که مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است و جلسه علنی برگزار نمی‌شود تکلیف چیست؟ چون مجلس تعطیل است نمایندگان هم باید به تعطیلات بروند؟پس کار کشور چه می شود؟.

    ۲- اگر وظیفه نمایندگان در حد سخنان شما باشد پس چرا در انتصاب و عزل مدیران استانی و یا شهرستانی دخل و تصرف می‌کنند؟(البته هرچند می‌دانیم این مورد را تکذیب می‌کنند و یا شاید برای نگارنده حواشی ایجاد کنند اما واقعیت را باید گفت.)

    ۳- اگر وظیفه نماینده در حد سخنان شما باشد چرا آنان باید پیگیر طرح‌های عمرانی یا مشکلات شهرستان‌ها در صحن علنی مجلس باشند؟ مگر نه آنکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانی و فلان پروژه، فلان کار را در منطقه انتخابیه خود به مرم بدهند این‌ها کار اجرایی است کار دولت است(۱۲/۱۰/۸۶) ولی چرا شاهد این موضوع و پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس هستیم؟

    ۴- اگر وظیفه نماینده مجلس فرض شما باشد، چرا شاهد حضور برخی از نمایندگان مجلس به نفع یکی از کاندیدای ریاست جمهوری در انتخابات هستیم؟

    ۵- اگر وظیفه نماینده مجلس فرض شما باشد، چرا دیدارهای مردمی نمایندگان برای پیگیری مشکلات مردم دایر و باقی است؟ که البته این کار حسنه از سوی نمایندگان قابل‌تقدیر است. با عرض پوزش همه این موارد سخنان شما را نقض می‌کند.

    حضور نمایندگان مجلس که انتخاب آنان بر خواسته از آرای مستقیم همین ملت است در بین مردم را شوآف یا پوپولیستی می‌دانید اما چرا در زمان سیل یا زلزله این حرکات و اقدامات پوپولیستی بیان نمی‌شود؟.

    فرمان رهبری…
    وقتی امروز، کشور با مشکل جدی مانند ویروس کرونا روبروست و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان مستقیم به سرلشکر باقری جهت آمادگی کامل و حضور نیروهای مسلح در مقابله با این ویروس را صادر می‌کند، یعنی شرایط جنگی است. آیا در شرایط جنگی باید با تلفن و نامه پیگیر امور بود؟ یا اینکه باید درصحنه حضور داشت و در میدان عمل کار کرد؟ شهید دکتر چمران را به یاد بیاورید اولین شهید نماینده مجلس شورای اسلامی بود، چه جایگاه علمی، سیاسی، اخلاقی و معنوی داشت؟ او هم می‌توانست در خانه و یا در صحن مجلس بماند اما این کار را نکرد. به دنبال چرایی آن باشید! امروز به چمران‌ها نیاز داریم.

    در آخر اینکه همه قدردان زحمات نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه هستیم و آنان نیز در حد مقدورات خود برای شهرستان‌های حوزه خود در این چهار سال تلاش کردند ولی باید بدانید و بدانند وظیفه رسانه به‌ویژه رسانه انقلابی مطالبه گری به‌حق است آن‌هم در شرایط خاص امروز که حتی گروه‌های مردمی و جهادی با هزینه شخصی خود در حال تولید اقلام بهداشتی برای مردم و مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها بوده و در عبور از این شرایط سخت در حال کمک به‌نظام و دولت هستند،

    در این شرایط است که عیارها سنجیده می‌شود و باید دید نمایندگان مجلس با توجه به اختیارات و نفوذ خود در سطح کلان کجای کار را گرفتند چه گره‌ای را باز کردند؟ و سرانجام کلام اینکه رسانه‌های خوب می‌دانند که تشویش اذهان عمومی یا انحراف اذهان عمومی چیست و بین این دو با مطالبه‌گری تفاوت قائل‌اند و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حوزه انتخابیه به‌خوبی بر این امر آگاهند و امروز با توجه به همین ظرفیت رسانه‌ای توانستند در ایجاد آرامش، آگاهی بخشی و امیدآفرینی نقش‌آفرینی کنند.یا علی

    *جمعی از اهالی رسانه های انقلابی حوزه انتخابیه



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *