• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۹؛ ساعت ۹:۵۶
    کد خبر: 1475
    بازدید: 0 views
    روایتی از تلاش جهادی خادم‌یاران رضوی در سوادکوه؛
    رویش نیلوفرهای زیبا در باتلاق سیاه کرونا/رخ نمایی سخاوت و مهربانی جوانان بی‌ادعا
    در باتلاق سیاه کرونا نیلوفرهای زیبایی رشد کرده‌اند، افرادی که مملو از ایمان هستند، آن‌ها برای اینکه شقایق‌های پژمرده و گرفتار در تخت‌های بیمارستانی پرپر نشوند، زندگی می‌کنند، نفس می‌کشند و اگر پای حرف دلشان بنشینی زحمتی جز تماشای کوتاه و دلنشین لبخندشان برایت ندارند.

    به گزارش پیام سوادکوه، عیار انسان در خوشی به دست نمی‎آید بلکه در ناخوشی‎ها است که مشخص می‌شود انسان چه میزان برای خود و دیگران احترام قائل است و درنبرد بین روزهای سخت و انسان‌های سخت، همیشه انسان‌های سخت مانده‌اند و بر شرایط دشوار پیروز شده‌اند.

     

    در باتلاق سیاه کرونا نیلوفرهای زیبایی رشد کرده‌اند، افرادی که مملو از ایمان هستند، آن‌ها برای اینکه شقایق‌های پژمرده و گرفتار در تخت‌های بیمارستانی پرپر نشوند، زندگی می‌کنند، نفس می‌کشند و اگر پای حرف دلشان بنشینی زحمتی جز تماشای کوتاه و دلنشین لبخندشان برایت ندارند.

     

    هوای باران خورده‌ی بهار را با ولع فرو می‌دهم و به سمت تولیدی حرکت می‌کنم ترجیح من این است که با تاکسی تک سرنشین به سمت مقصد حرکت کنم و راننده منتظر مسافری نماند، وارد تولیدی می‌شوم عکس سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی نخستین تصویر پیش روی من است، جوانانی که مشغول پر کردن بطری‌های مواد ضدعفونی کننده هستند، هیچ کدام میلی به گفتگو ندارند، اصرار من برای ذکر نام و فامیلی بی فایده است و شرط گفت‌وگو را گمنام ماندن عنوان می‌کند، می‌گوید بنویس جهادگران گمنام و جمله شهید آوینی را تکرار می‌کند«گمنامی برای شهرت پرستان درد آور است و گرنه همه اجرها در گمنامی است» با خود عهد بسته‌ایم که نامی از ما در گروه یا کانالی نباشد. هفت نفر با فاصله از یکدیگر مشغول فعالیت هستند بطری های پرشده درون جعبه‌ای چیده و در گوشه سالن انبار می‌شود.

     

    گروه جهادی کار خود را از چه زمانی آغاز کرده است؟

     

    از ۱۷ اسفند من و چند تن از دوستانم گروه جهادی سپهبدشهید جاج قاسم سلیمانی ( خادم یاران امام رضا ) را با هدف ضدعفونی معابر، اماکن و کمک به بخش خدمات شهرداری راه اندازی کردیم، بعد از گذشت چند وقت که گروه‌های دیگر برای ضد عفونی کردن سطح شهر راه‌اندازی شد؛ ما را به فکر انداخت تا کمبودها را رصد کنیم تا دغدغه مردم را رفع نماییم.

     

    با چند نفر فعالیت خود را آغاز کردید؟

     

    گروه جهادی خادم یاران امام رضا (ع) از ابتدا شروع شیوع ویروس کرونا با تعداد اندک که از تعداد انگشتان دست کمتر بود پویش خود را آغاز کرده و اکنون با ۵۰ نفر ادامه می‌دهد، این افراد به سه گروه تقسیم شدند که در گروه تولید ۲۰ نفر در شیفت‌های متفاوت محلول ضدعغونی کننده تولید می‌کنند که در فاز اول ۷ هزار بطری محلول تولید و بین مردم شهرستان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

     

    چند سال داری؟

     

    ۲۵ سال

     

    پس جنگ را حس نکردی ؟ چگونه یک جوان ۲۵ ساله راهی جهاد داوطلبانه با کرونا می شود؟

     

    چفیه دور گردن دارد و با لباس بسیجی روبه روی من نشسته و در جوابم این سوالم فقط لبخند می‌زند، دیگر دوستانش هم لبخند به لب دارند، سکوت می‌کنند احساس می‌کنم این سکوت حرف‌های پنهان دارد تا اینکه یکی از افراد گروه می گوید او جنگ را حس کرده جزء مدافعان حرم بوده جنگ را لمس کرده …

     

    این جوانان چه قلب پرسخاوتی دارند، دست از جان شسته‌اند عده‌ای که با مشارکت داوطلبانه در کارهای خیر برای کاهش آلام هموطنان و کمک به بهبود بیماران مبتلا به کرونا دست به کار شدند.

     

    جمله ای در مورد روزهای کرونایی ؟

     

    سخت اما زیبا، روزهای جنگ نوجوانان با دست کاری شناسنامه راهی جبهه می‌شدند و امروز جوانان داوطلبانه به جهاد با کرونا آمده‌اند، گاهی از ما می‌خواهند با خانواده‌ها صحبت کنیم تا اجازه دهند دلبندان آنها با گروه‌های جهادی همکاری کنند از ۱۶ ساله تا ۶۰ ساله افراد داوطلب داریم.

     

    بعد از کرونا این قرارگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد؟

     

    صد درصد، در ادامه به جنگ با محرومیت می‌رویم تا ریشه کن شود در گروه خود از افراد متخصص و کارشناسان حوزه‌های مختلف دعوت می‌کنیم تا به وقت نیاز یاری‌گر نیازمندان باشند به طور مثال گروه مهندسی، پزشکی، فرهنگی و…

     

    تولید چه مقدار محلول ضدعفونی کننده در دستور کار قرار گاه وجود دارد؟

     

    در فاز نخست ۷ هزار بطری نیم لیتری محلول ضدعفونی دست و سطوح تولید می‌شود، در ادامه کار با کمک تولیت قدس رضوی محلول‌های البسه و دست را در فاز های بعدی تولید می‌کنیم تا در زمینه تولید و دسترسی آسان به محول ها مردم کم برخوردار شهرستان مشکلی نداشته باشند.

     

    حامیان قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی چه ارگان هایی هستند؟

     

    تولیت مجموعه بزرگ آستان قدس رضوی در این روزها به کمک محرومان آمده و از محل نذورات و موقوفات در تمام زمینه‌ها ما را یاری رسانده، سپاه، هلال احمر، بسیج،خیرین و مردم شهرستان این گروه جهادی را همراهی می‌کنند، خادم‌یاران دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی شهرستان سوادکوه با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و در بحبوحه شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شد تا با فراخوان جوانان داوطلب و همت والای رضوی، در کنار کادر درمانی و مدافعان سلامت حضور داشته باشند.

     

    *تشکیل قرارگاه جهادی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

     

    مهدی رضایی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت جوانان فعال در هلال احمر، پایگاه‌های مقاومت بسیج و جوانان شهرستان سوادکوه تحت عنوان خادم‌یاران آقا علی بن موسی الرضا(ع) قرارگاه جهادی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد، گفت: این قرارگاه در شهر زیراب مستقر است و فعالیت این عزیزان با ضدعفونی اماکن از روزهای نخست کرونایی آغاز شد.

     

    وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولیدی مواد ضدعفونی کننده توسط این قرارگاه افزود: در مرحله نخست روزانه ۳ هزار بطری نیم لیتری محلول ضدعفونی سطوح و دست در این کارگاه بسته‌بندی و در اختیار شهروندان و دستگاه‌های اداری شهرستان سوادکوه قرار می‌گیرد.

     

    معاون دفتر نمایندگی آستان قدس شهرستان سوادکوه تصریح کرد: این قرارگاه جهادی بعد گذر از بحران ویروس کرونا به فعالیت خود در حوزه‌های محرومیت زدایی و سازندگی ادامه می‌دهد، همزمان با آماده‌سازی محلول ضدعفونی کننده تهیه بسته‌های معیشتی و همراهی با رزمایش کمک مومنانه نیز در دستور کار این قرارگاه قرار دارد.

     

    مسئول فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس شهرستان سوادکوه ضمن تشکر و قدردانی از ریاست جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه که فضایی را جهت استقرار این گروه جهادی فراهم کردند، افزود:از آنجایی که فعالیت این قرارگاه با نام خادم یاران امام رضا(ع) انجام می‌شود، نذورات و موقوفات مردمی با نام آقا علی ابن موسی الرضا (ع) جمع آوری و در این پویش هزینه می‌شود.

     

    *گروه‌های جهادی تهدید کرونا را تبدیل به فرصت برای خدمت به خلق کرده‌اند

     

    وحید متانی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: این قرارگاه توسط تعدادی از جوانان داوطلب راه‌اندازی شد که برای دلگرمی این جوانان مشتاق باید از آنها حمایت کرد.

     

    وی افزود: در روزهای نخست کرونایی قرارگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت خود را آغاز کرد و در ضدعفونی، همکاری درتولیدات ملزومات بهداشتی پویش زیبایی را راه‌اندازی کردند، هلال احمر شهرستان به عنوان ستاد پشتیبانی در کنار این جوانان خود جوش قرار گرفت و با در اختیار قرار دادن لوازم مورد نیاز و سالن جهت آغاز به کار کارگاه تولید محلول ضدعفونی کننده این گروه جهادی را در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده یاری رساند.

     

    رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه با اشاره به سخن نغز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، درباره نحوه مواجهه با تهدیدها و بحران‌ها «من به تجربه می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد، در خود فرصت‌ها نیست؛ اما شرط آن، این است که نترسید، نترسیم و نترسانیم» خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی تهدید کرونا را تبدیل به فرصت برای خدمت به خلق کرده‌اند ، گروه خادم یاران امام رضا(ع) آینده درخشانی دارند.

     

    *رخ نمایی سخاوت و مهربانی جوانان بی‌ادعا

     

    در این قرارگاه جوانان گمنامی فعالیت می‌کنند که روزها است خانواده خود را ندیده‌اند و خدمت به مردم را اولویت قرار داند، تولیت آستان قدس رضوی از محل نذورات و موقوفات به مناطق محروم کمک می‌کند و آن سوی این زیبایی‌ها زشتی‌هایی چون بی‌توجهی عده‌ای از مسئولان، متحکران سودجو را هم می‌توان دید.

     

    در روزهایی که کرونا این مهمان ناخوانده با پرسه‌زدن در همه کشورهای جهان زندگی‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار داده و کام‌ها را تلخ کرده است، رخ نمایی سخاوت و مهربانی جوانان بی‌ادعا زیباترین صحنه‌ها را از بزرگی و کمال خلق می‌کنند تا نشان دهند که در هر شرایطی می‌توان انسان بود و انسانیت را به دیگران نیز آموخت.



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *