• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹؛ ساعت ۷:۳۷
    کد خبر: 1513
    بازدید: 0 views
    روایت غسالان جهادی مازندران در تغسیل متوفیان کرونایی؛
    جهاد در خاکریز آخر/غسل اموات کرونایی برگی دیگر از حماسه انسان‌دوستی
    شبکه‌های معاند نظام در ایامی که بسیاری از هم‌وطنان ما بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دادند با ایجاد شایعاتی در مورد عدم انجام امور شرعی در مورد تغسیل و تدفین متوفیان باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و خانواده‌های داغدار جان‌باختگان شدند در حالی واقعیت چیز دیگری بود.

    به گزارش پیام سوادکوه،همه ما یک روزی از دنیا می‌رویم و عمده ما انسان‌ها از مرگ آن‌هم به دلیل ناشناخته بودن این اتفاق حتمی وحشت داریم، مگر آن دسته از افرادی که ارتباط معنوی خاصی دارند که باعث می‌شود از مرگ و مردار نترسند ولی بعد از مرگ و قبل از تدفین باید از این مرحله عبور کنیم. آن مرحله چیزی جز غسل میت نیست برای آن‌که پاک از این دنیا به دیار باقی سفر کنیم. غسالی شغل عجیبی‌ست و کمتر کسی حتی به ذهنش خطور می‌کند که این شغل را انتخاب کند البته بعضی‌ها این کار را نه برای درآمدش بلکه برای ثواب آخرتش انتخاب می‌کنند.
    بگذریم…
    از اسفندماه سال گذشته که ویروسی به نام کوید ۱۹ یا همان کرونا کل دنیا را درگیر خود کرد به‌طوری‌که پیشرفته‌ترین کشورهایی که مدعی تکنولوژی بهداشتی نیز بودند از دست این ویروس جان سالم به در نبردند. کشوری مثل آمریکا که خود را یک هژمونی برتر در همه حوزه‌ها می‌داند امروز بالاترین نرخ مبتلایان و فوتی ناشی از این ویروس را به خود اختصاص داده است.

    ایران نیز تقریباً جز اولین کشورها پس از چین بود که پنجه در پنجه این ویروس انداخت و تا به امروز بیمارستان‌های کشورمان بیش از ۸۰ هزار نفر مبتلایان را به آغوش کشیدند. حتی مردان پهلوان پرور شهرستان جویبار نیز نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و متأسفانه تعدادی از همشهریان ما به‌واسطه این ویروس جان خود را از دست دادند.

    میت بر زمین نمی‌ماند…
    ترس از این ویروس به حدی بود که مردم را از انجام امور عادی زندگی معاف کرده بود و منزل را بهترین پناهگاه خود انتخاب کرده بودند اما مگر می‌شود میت بر زمین بماند… در این‌سو شایعاتی در مورد عدم اجرای احکام شرعی در مورد غسل، کفن و تدفین فوت‌شدگان کرونایی از سوی شبکه‌های فارسی زبان خارجی منتشر شد و این موضوع باعث رنجش خاطر بازماندگان گشت ولی  رهبر معظم انقلاب انجام اموری درباره غسل، کفن و نماز بر میت فوت‌شده بر اثر کرونا و انجام حداقل واجب را ضروری دانستند و فرمودند با مراعات کامل نکات بهداشتی و استفاده از تجهیزات ایمنی، هرچند با صرف هزینه، باید حداقل واجب در مورد غسل، حنوط، کفن، نماز میت و دفن انجام گیرد.

    نان، مرگ، یا پایبندی به اعتقادات؟
    بهشت چهارده معصوم جویبار که تنها غسالخانه شهری است توسط یک خانواده خیر اهدا شد که اموات بسیاری از نقاط شهری و روستایی امروزه در این مکان غسل می‌شوند.

    عنایت توکلی که یکی از اعضای وقف‌کننده و مسئول غسالخانه بهشت چهارده معصوم است در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: موقوفه بهشت چهارده معصوم به‌صورت مردم‌نهاد و باهمت شهروندان و خیرین حدود یک دهه به‌عنوان غسالخانه مرکزی شهرستان جویبار فعالیت می‌کند.

    وی بابیان اینکه وجود این غسالخانه نیاز شهرستانی بود اظهار کرد: باوجود ساخت‌وسازهایی که امروز به‌صورت آپارتمانی در شهر در حال اتفاق است و برای کاهش آسیب‌های روحی و روانی شهروندان وجود این غسالخانه برای اجرای احکام شرعی امری ضروری و واجب بود.

    مدیر مجموعه بهشت چهارده معصوم با اشاره به اینکه این مجموعه دارای هفت واحد است گفت: یکی از شاخص‌های ویژه این مجموعه واحد مهمانسرا برای افراد غیربومی است.

    توکلی تصریح کرد: برخی از خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود به‌صورت رایگان است.

    وی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری نسبت به انجام حداقل واجبات در مورد متوفیان ناشی از کرونا گفت: ما نیز در اطاعت از این دستور تکلیف خود را انجام دادیم زیرا نباید ترس از این بیماری تأثیر منفی بر اعتقادات مردم داشته باشد.

    جهاد طلبه‌های جوان در تغسیل متوفیان کرونایی جویبار
    مدیر مجموعه بهشت چهارده معصوم بیان کرد: در این کار نهایت سعی خود را برای انجام مسائل فقهی و شرعی انجام دادیم و از همان ابتدای شیوع این ویروس از طریق سایت فقها و راهنمایی‌های امام‌جمعه تغسیل متوفیان ناشی از کرونا انجام می‌شد.


    توکلی به همکاری بسیار خوب طلبه‌های جهادی قرارگاه موسی بن جعفر در تغسیل متوفیان اشاره و تأکید کرد: داوطلبان قرارگاه جهادی موسی بن جعفر که متشکل از طلبه‌ها و افراد عادی بودند در دوران کرونا در تغسیل متوفیان ناشی از این ویروس به ما در این مجموعه کمک فراوانی می‌کردند.

    وی افزود: همچنین نماز میت متوفیان نیز در این مجموعه قرائت می‌شد تا خانواده‌ها دیگر نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

    پایبندی به اعتقادات دینی تنها انگیزه ادامه راه در این مسیر
    مدیر مجموعه بهشت چهارده معصوم خاطرنشان کرد: انجام تغسیل متوفیان ناشی از کرونا که شاید برای بسیاری از مردم ترس‌آور باشد ولی حضور اعضای قرارگاه جهادی موسی بن جعفر در این شرایط نشان داد که نه موضوع مالی بلکه انگیزه‌های معنوی که ریشه در اعتقادات دینی و باورهایمان دارد منجر شد که در سخت‌ترین شرایط پایبند به آن باشیم.

    لباس روحانیت لباس خدمت به مردم است
    حجت‌الاسلام وحید معتمدی مسئول قرارگاه جهادی موسی بن جعفر بابیان اینکه از مقام زبان تا مقام عمل فاصله بسیار است گفت: تفاوت بسیاری است که بتوانیم توکل و ایمان را از روی زبان به عمل برسانیم.

    وی با تأکید بر اینکه لباس ما، لباس آقایی و سروری برای مردم نیست بلکه لباس خدمت به مردم است خاطرنشان کرد: امروز در شرایط کرونایی خدمت ما در این عرصه است و شاید در شرایط دیگر مثل سیل و زلزله، خدمت ما به‌صورت دیگر باشد.

    تغسیل مردگان کلاس درس بزرگی برای خودسازی یک طلبه است
    مسئول قرارگاه جهادی موسی بن جعفر(ع) تصریح کرد: عامل دیگری که منجر به ورود ما به این عرصه شد این بود که این امر یکی از واجبات شرعی است و نمی‌شد که آن را با امر دیگری جابجا کرد.

    معتمدی بیان کرد: تغسیل متوفیان ناشی از کرونا با طبقه‌های اجتماعی متفاوت، کلاس درس بزرگی برای خودسازی یک طلبه است.

    به گزارش بلاغ، شبکه‌های معاند نظام در ایامی که بسیاری از هم‌وطنان ما بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دادند با ایجاد شایعاتی در مورد عدم انجام امور شرعی در مورد تغسیل و تدفین متوفیان باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم و خانواده‌های داغدار جان‌باختگان شدند در حالی واقعیت چیز دیگری بود و در این شرایط گروه‌ها و طلبه‌های جهادی با حضور در این بخش نگذاشتند نقصی در انجام واجبات شرعی متوفیان شکل گیرد و بازهم این شبکه‌های به‌ظاهر دوست ملت ایران ولی دشمن واقعی مردم نتوانستند به مقاصد پلید خود در شرایط بحرانی ناشی از این ویروس دست پیدا کنند زیرا بر اساس این آیه شریفه «من مکر حاق به مکره »(کسی که مکرو حیله کند حیله‌اش بر خود او فرود آید.) امروز دولت‌های حامی این شبکه‌ها به فجیع‌ترین صورت از مردم خود در برابر این ویروس مراقبت و با متوفیان ناشی از این ویروس در پایین‌ترین سطح اخلاقی عمل می‌کنند.



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *