• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۷ شهریور ۱۳۹۸؛ ساعت ۱۰:۵۴
    کد خبر: 183
    بازدید: 0 views
    الزامات و ویژگی‌های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب
    اهمیت شکل‌گیری دولت تراز اسلامی را در این شرایط الزامی‌تر می‌کند، دستاوردهای کشور در عرصه دفاعی و امنیتی و حتی رونق اقتصادی پس از برداشتن گام‌های نخستین در اجرای استراتژی مقاومت فعال است.

    به گزارش پیام سوادکوه، رهبر معظم انقلاب اسلامی سال‌های اخیر در ترسیم پنج گام پیشرفت و تحقق کامل ارکان انقلاب اسلامی (انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی) می‌پردازند. توقف کشور در مرحله دولت سازی را مهم‌ترین عامل عدم تحقق گام‌های بعدی دانسته و با مرور تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی یادآور می‌شوند: انقلاب «وارد دومین مرحله خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است». گام دومی که باید در چارچوب «نظریه نظام انقلابی» و با تلاش و مجاهدت جوانان ایران اسلامی» به‌سوی تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» برداشته شود.

    آنچه در طی ماه‌های اخیر و در پی تشدید فشار همه‌جانبه اقتصادی و جنگ نرم و عملیات روانی دشمن اهمیت یافته و تحقق دولت تراز اسلامی را الزامی‌تر می‌کند، هدف‌گذاری دشمنان در ناکارآمد سازی و یا ناکارآمد نمایی نظام جمهوری اسلامی و ایجاد فاصله میان مردم با نظام است تا از این طریق به اهداف خود در براندازی و یا تسلیم و به سازش کشاندن نظام دست یابند. تلاش در رفع مشکلات معیشتی مردم و رفع آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی و فرهنگی که از بستر یک دولت توانمند و پرتلاش امکان‌پذیر است، در عین تحکیم و تقویت اعتماد ملی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام، مؤثرترین اقدام در شکست راهبرد دشمنان است.

    نکته دیگری که اهمیت شکل‌گیری دولت تراز اسلامی را در این شرایط الزامی‌تر می‌کند، دستاوردهای کشور در عرصه دفاعی و امنیتی و حتی رونق اقتصادی پس از برداشتن گام‌های نخستین در اجرای استراتژی مقاومت فعال است . تحولات اخیر در عرصه دفاعی امنیتی که اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام را بر دشمنان تحمیل و تراز نظام اسلامی را در جهان ارتقاء داد و دستاوردهای شیرینی را در تحکیم اقتدار ملی و ایجاد انسجام اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام به ارمغان آورد، گواه دیگر بر امکان‌پذیری تحقق دولت تراز اسلامی و پیشرفت کشور در سایر عرصه‌هاست.

    * الزامات و نکات کلیدی در مسیر تحقق دولت تراز انقلاب
    ایران به برکت انقلاب، اکنون در جایگاهی متعالی و شایسته‌ی ملّت ایران در چشم جهانیان و عبور کرده از بسیار گردنه‌های دشوار در مسائل اساسی خویش است. اکنون، ادامه راه انقلاب نسبت به آنچه طی شده، دشواری‌هایش کمتر است.

    در مسیر اداره امور کشور، مشکل حل نشدنی وجود ندارد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریتی است، چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن در صورت اصلاح مشکل درونی، کم اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد.

    به‌رغم شرایط تحریم اقتصادی، مشکل اصلی در اداره امور کشور و معیشت مردم ؛ مدیریتی است .

    کشور هر جا دچار مشکل شده، مربوط به عقب‌نشینی از ارزش‌های انقلابی توسط مسئولین بوده است.

    در عین پاسداشت زحمات نسل‌های اولیه انقلاب، اتکا برای ادامه راه باید روی نسل جوان و انقلابی باشد.

    مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویت و عدالت، باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت دهند و از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند.

    اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه‌هایی از تاریخ چهل‌ساله نمی‌بود، بی‌شک دستاوردهای انقلاب از این بسیار بیشتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نمی‌داشت.

    فرصت‌های مادّی کشور در عرصه منابع معدنی و انرژی و…فهرستی طولانی را تشکیل می‌دهد که مدیران کارآمد و پُرانگیزه و خردمند می‌توانند با فعّال کردن و بهره‌گیری از آن، درآمدهای ملّی را با جهشی نمایان افزایش داده و کشور را ثروتمند و بی‌نیاز و به معنی واقعی، دارای اعتمادبه‌نفس کنند و مشکلات کنونی را برطرف نمایند.

    ایران ازنظر ظرفیت‌های استفاده‌نشده طبیعی و انسانی در رتبه‌ی اوّل جهان است. بی‌شک شما جوانان مؤمن و پرتلاش خواهید توانست این عیب بزرگ را برطرف کنید.

    دهه‌ی دوّم چشم‌انداز، باید زمان تمرکز بر بهره‌برداری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیت‌های استفاده‌نشده باشد و پیشرفت کشور ازجمله در بخش تولید و اقتصاد ملّی ارتقاء یابد.

    یک مجموعه‌ی جوان و دانا و مؤمن و مسلط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد (درون‌زایی اقتصاد کشور، مولّد شدن و دانش‌بنیان شدن آن، مردمی کردن اقتصاد و تصدّی گری نکردن دولت و…برسند) دوران پیشِ‌ رو، باید میدان فعّالیّت چنین مجموعه‌ای باشد.

    جمهوری اسلامی نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیت‌های مرسوم و مبنایی‌تر از مقبولیت اجتماعی است.

    دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند. این مبارزه نیازمند انسان‌هایی باایمان و جهادگر و منیع‌الطّبع با دستانی پاک و دل‌هایی نورانی است.

    عزت جمهوری اسلامی تنها با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست می‌آید.

    * ویژگی‌های یک دولت در تراز گام دوم انقلاب اسلامی
    مبتنی بر این نکات و انتظارات، ویژگی‌های دولت تراز گام دوم انقلاب اسلامی عبارت‌اند از: التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی، تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای آن باقدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیت، مقابله با هرگونه رانت‌خواری و فساد اداری و اقتصادی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، جوان گرا و زمینه‌ساز برای حضور جوانان، باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی، مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانِ و خدمات شبانه‌روزی، پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی، پاک دستی و ساده زیستی، عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت، اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب، رعایت بیت‌المال و جلوگیری از حیف‌ومیل آن، عمل به قانون اساسی و وفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی،بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت

    التزام عملی به شعار‌های انقلاب و حمایت همه جانبه از نیرو‌های انقلابی نخستین ویژگی دولت انقلابی است، در این باره دولتمردان باید به شعارهایشان عمل و از همه جریان‌های انقلابی حمایت کنند همچنین تهیه برنامه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پیگیری اجرای قدرتمندانه دومین ویژگی دولت اسلامی است که در این باره دولتمردان باید بصورت جدی برای تحقق مطالبات رهبرانقلاب تلاش کنند.

    نیازهای انقلاب و نظام اسلامی در دهه پنجم چیست؟

    وقتی صحبت از نیازهای انقلاب در یک مقطع زمانی می‌شود؛ برای احصای این نیازها باید به موقعیت انقلاب از منظر فرآیند تکاملی انقلاب، موقعیت انقلاب در منطقه و جهان، شرایط و مسائل داخلی کشور و نظام توجه کرد. از منظر فرآیند تکاملی انقلاب، براساس مراحل پنج‌گانه‌ مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، انقلاب اسلامی در مرحله سوم، یعنی مرحله دولت‌سازی اسلامی قرار دارد. بدیهی است برای ورود به مرحله چهارم و مرحله پنجم (به عنوان آخرین مرحله)، باید از مرحله سوم، یعنی ساخت دولت اسلامی عبور کرد. همان‌طور که اشاره شد، قوه مجریه در ساخت دولت اسلامی، نقشی اساسی و بی‌بدیل دارد. بنابراین، یکی از شاخص‌های دولت تراز دهه پنجم، آن است که این دولت با رویکردهای اسلامی و انقلابی، بتواند به ساخت دولت اسلامی به معنای عام کلمه کمک کند. از دیگر نکات کلیدی در تعیین شاخص‌ها برای دولت تراز دهه پنجم، مسائل اساسی در دو حوزه سیاست خارجی و شرایط داخلی کشور است.

    اکنون انقلاب اسلامی توانسته در منطقه راهبردی غرب آسیا، با پدید آوردن جریان‌های مقاومت و بیداری اسلامی، جمهوری اسلامی ایران را به یک قدرت منطقه‌ای، با برخورداری از نفوذ بالا تبدیل کند. دولت تراز دهه پنجم، دولتی است که این موقعیت بسیار ارزشمند را درک کرده، قادر به تثبیت این موقعیت با فراهم ساختن الزامات آن باشد.



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *