• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹؛ ساعت ۸:۱۸
    کد خبر: 2067
    بازدید: 0 views
    مسئولان در میدان عمل کنار مردم باشند؛
    اقتصاد مقاومتی ستون جهش تولید/ابلاغ ۳۰ محور اقتصادی اولویت‌دار به فرمانداران
    برای تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید، ابتدا باید تمام ظرفیت‌های تولیدی بالفعل کشور در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری شناسایی شوند و اگر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی گفتمان حاکم بر عرصه اقتصاد مقاومتی بود، تردیدی نبود که اکنون اقتصاد ما به مرحله جهش تولید رسیده بود.

    به گزارش پیام سوادکوه، منظور از تولید صرفاً تولید کالاهای فیزیکی نیست؛ بلکه تولیدات علمی و فرهنگی به خصوص تقویت تولیدات فرهنگی مناسب در فضای مجازی را هم شامل می‌شود؛ ولی با این حال تولید کالاها و خدمات فیزیکی حائز اهمیت فراوانی است. همچنین باید توجه داشت که جهش تولید باید تا جایی ادامه یابد که اقتصاد کشور را تحریم‌ناپذیر کند، همانطوریکه پیشرفت نظامی کشور، دشمن را از فکر حمله نظامی ناامید کرده است.
    برای تحقق شعار سال، یعنی جهش تولید، ابتدا باید تمام ظرفیت‌های تولیدی بالفعل کشور در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و … شناسایی شوند.ظرفیت‌های شناسایی شده در اولین فرصت باید اولویت‌گذاری شوند. امکانات اقتصادی برای استفاده از ظرفیت‌های دارای اولویت بسیج گردند. از باب مثال بخش کشاورزی کشور، به‌ویژه در بخش مربوط به غذای عمومی مردم باید در اولویت بهره‌برداری قرار گیرد.

    از ابتدای سال ۹۸ در ستاد و کمیته های تخصصی و دبیرخانه موظف شدند مشکلات واحدهای تولیدی در استان ها را حل و فصل کنند. در جلسات کمیته تخصصی و دبیرخانه ستاد مشکلات ۲۴۰ هزار اشتغال بررسی و نزدیک به ۲۱۰ واحدهای تولیدی بررسی شده و با تعامل با بانکها، سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی و سایر دستگاه های مرتبط مصوباتی صادر کنیم که بالغ بر ۵۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

    مسئولان در میدان عمل باشند

    نماینده ولی فقیه در مازندران در جلسه اخیر تحقق جهش تولید گفت: رفع موانع پیشبرد جهش تولید ضروری است، برای تحقق فرمان رهبری در مسیر تحقق جهش تولید همچون پیروی از ایشان در بحث کمک مؤمنانه همه باید پای کار باشیم.

    آیت‌الله محمد باقر محمدی لائینی افزود مسئولان باید در استان و شهرستان برای عملیاتی شدن آن اقدام جدی انجام بدهند.

    وی افزود: زندگی باید بر محور علم و حکمت باشد، اقداماتی که قابلیت اجرایی دارند باید با وحدت رویه صورت بگیرند، حدود ۱۵ سال است که مقام رهبری حکیمانه به هر سال یک نامی اختصاص می‌دهند و شعار امسال نشان دهنده ضعف در تولید است.

    محمدی لائینی خاطرنشان کرد: برای تحقق فرمان رهبری در مسیر تحقق جهش تولید همچون پیروی از ایشان در بحث کمک مؤمنانه همه باید پای کار باشیم، استاندار مازندران می‌تواند یک بازوی اجرایی برای تحقق این شعار باشد، جامعه هدف هم همه سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و تولیدکنندگان و اصناف هستند.

    نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: برای رفع مشکلات باید حساب شده و از منظر دولتی و مردمی تلاش شود، مسؤولان باید با شنیدن درد و دل‌ها موانع را رفع کنند و در میدان باشند، تا ماشین تولید به راه بیفتد.

    بلاغ ۳۰ محور اقتصادی اولویت‌دار

    معاون امور اقتصادی و هماهنگی توسعه استانداری مازندران در جلسه رفع موانع تولید در شهرستان سوادکوه، با اشاره به پیامدهای اقتصادی تحریم های ظالمانه و همه جانبه و شرایط کرونایی، بر لزوم پای کار آمدن همه مدیران دولتی، فعالان اقتصادی و آحاد مردم برای پیشبرد امور در این شرایط سخت اشاره کرد و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم.

    حسن خیریانپور به ابلاغ ۳۰ محور اقتصادی اولویت‌دار امسال به فرمانداران اشاره و برای پیگیری این موارد تا تحقق آنها تأکید کرد.

    معاون امور اقتصادی و هماهنگی توسعه استانداری مازندران از عقد یک تفاهم نامه و سه پروژه با هلدینگ سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان به مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها ظرف ۱۸ ماه در استان اجرایی می‌شود که از مصادیق جهش تولید است.

    این مسئول از دیگر مصادیق جهش تولید در استان را آزادسازی ساحل ۱۶۵ نقطه و جانمایی برای چهار اسکله چندمنظوره، اصلاح نژاد دام و بذر و پیگیری انجام چهار پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و شیلاتی مازاد مصرف استان برشمرد.

    خیریانپور با اشاره به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل بهداشتی در زمان نشا، از تسهیلاتی برای ۳۰۰ دستگاه نشاکار خبر داد و افزود: تا دیروز به ۲۴۲ مورد تسهیلات نشاکار به مبلغ یازده میلیارد تومان داده شد و با این اقدام، کشت مکانیزه نشا تا پایان سال از ۵۵هزار هکتار به صدهزار هکتار افزایش می‌یابد.

    وی بر اهمیت احصا واحدهای تملیکی هر بانک اشاره کرد و گفت: واحدهای تملیکی باید از حیطه تملیک بانک خارج و برای احیا به صاحب قبلی اهلیت‌دار یا افراد توانمند دارای اهلیت بازگشت داده شود که درسال ۹۸، تعداد ۶۰ واحد از تملیک بانک خارج و وارد چرخه تولید شد.

    معاون امور اقتصادی و هماهنگی توسعه استانداری مازندران با تأکید بر لزوم پیگیری طرح‌های نیمه تمام با ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی برای افتتاح و بهره‌برداری، به تعداد ۲۲ طرح مهم و نیمه تمام استان با مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: ۹ نیروگاه مقیاس کوچک در استان وجود دارد که با تلاش می‌تواند به بهره‌برداری برسد.

    این مسئول با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها تنها با یک شیفت درحال کار هستند، تلاش برای افزایش شیفت این کارخانجات تا ۲ و ۳ شیفت را مصداق جهش تولید دانست.

    خیریانپور با اشاره به تنفس جنگل، فرایند خاص واردات چوب و نیاز کارخانجات سلولوزی، بر اهمیت زراعت چوب اشاره کرد و گفت: در استان اراضی شیب دار فراوانی وجود دارد و منابع طبیعی آن را احصا کرده و دهیاران پای کار بیایند.

    وی زراعت چوب را در زمین‌های بایر دانشگاه‌ها، مدارس، شهرک‌های صنعتی و دیگر فضاها عاملی برای رفع نیاز چوب، درآمدزایی مردم و زیبایی استان و جلوگیری از تخریب جنگل عنوان کرد.

    معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری مازندران در پایان از رتبه اول شهرستان سوادکوه در استان در حوزه مهارت آموزی در واقعیت کار و کارورزی خبر داد.

    پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن زغال سنگ از معادن سوادکوه

    فرماندار سوادکوه نیز تعداد معادن شن و ماسه شهرستان را ۳۲ معدن برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود برخی انتقادات اما شهرستان سوادکوه بیشترین تولید شن و ماسه در استان را دارا است.

    سعید یزدانی با اشاره به تولید سالانه ۱۵۰ هزار تن زغال سنگ از معادن شهرستان سوادکوه، این شهرستان را یکی از منابع بزرگ تولید زغال در کشور دانست و اظهار کرد: با انجام برخی از پیشنهادات میزان تولید زغال در سال جهش تولید می‌تواند به ۲۰۰هزار تن در سال برسد.

    وی تعداد معادن شن و ماسه شهرستان را ۳۲ معدن برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود برخی انتقادات اما شهرستان سوادکوه بیشترین تولید شن و ماسه در استان را دارا است.

    فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به استعداد شهرستان در زمینه دامپروری بر اصلاح نژاد دام تأکید کرد و گفت: این شهرستان پایلوت استانی اصلاح نژاد دام انتخاب شده و در حال حاضر، یک سرمایه‌گذار پیگیر یک مجموعه دانش‌بنیان ۱۰هزار رأسی در این شهرستان است.

    این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۸ تعداد ۱۸ جلسه ستاد تسهیل در شهرستان برگزار و از ۹۵ مصوبه تعداد ۷۵ مصوبه اجرایی شده است، رتبه شهرستان در سامانه کارا را با ۸۹ درصد جذب، رده نهم برشمرد و افزود: در سامانه سیتا نیز ۱۱۸ پروژه معرفی که از این تعداد ۳۰ پرونده در استان مصوب شده و کار جذب آن در حال انجام است.

    یزدانی با بیان اینکه در سال گذشته روستای سوخته‌سرا به‌عنوان پایلوت زنبورداری انتخاب شد، با اشاره به اینکه همه افراد روستا زنبوردار هستند، خواستار معرفی این روستا به‌عنوان روستای فاقد بیکار شد تا این افراد بتوانند از تسهیلات ۱۲ درصد بهره‌مند شوند.

    وی تعداد مزرعه پرورش ماهی در شهرستان را ۱۸ مورد و تولید ماهی در هر دوره را ۶۰۰ تن عنوان کرد و با بیان اینکه یکی از این مزارع با تولید ۲۵۰ تن یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان استان است، گفت: در این مجموعه علاوه بر تولید ماهی، رستوران و آموزشگاه ماهی نیز وجود دارد و همچنین، اولین مرکز پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان سوادکوه نیز راه اندازی شده است.

    فرماندار شهرستان سوادکوه با اشاره به ۳۲ واحد صنعتی فعال و ۲۳ معدن فعال در شهرستان میزان اشتغال واقعی در صنایع را ۳۸۵ نفر و در معدن یک هزار ۱۸۶ نفر اعلام کرد و افزود: از ۲۴ واحد صنعتی راکد و ۷ واحد معدنی راکد، ۱۲ واحد به تملیک بانک درآمدند که از این تعداد ۷ واحد احیا شدند.

    این مسئول با بیان اینکه اولین واحد پرورش هوشمند مرغ در قفس عمودی شهرستان که در کشور بی‌نظیر است، به دلیل بروکراسی سخت اداری ناکام مانده است، خواستار رفع موانع برای این واحد تولیدی دانش‌بنیان شد و افزود: این طرح در شش طبقه طراحی شده و کنترل آن از راه دور ممکن است.

    یزدانی با بیان اینکه شرکت گل‌سفید البرز یکی از بزرگ‌ترین مراکز تولید روغن‌کشی در کشور است و با این وسعت کار اما بدهی کارگری دارند، این امر را نتیجه ضعف مدیریت و نبود مدیریت مبتنی بر عقلانیت دانست.

    به گزارش بلاغ، شعار سال ۹۹ همانند شعارهای سال‌های پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بعدی از ابعاد اقتصاد مقاومتی است. اگر از سال ۱۳۹۲ که اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن ابلاغ شد، فهم درستی از اقتصاد مقاومتی براساس تفسیر رهبر معظم انقلاب، گفتمان حاکم عرصه اقتصادی ایران می‌شد و همه تلاش‌های اقتصادی اعم از قانونگذاری، سیاستگذاری، اجرا و پایش براساس آن گفتمان صورت می‌گرفت، اکنون شاهد اقتصادی قوی و مقاوم بودیم و دشمنان ما قادر نبودند به لحاظ اقتصادی ملت ایران را تحت فشار قرار دهند.

    رهبر معظم انقلاب قبل از بیان سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی را چنین ارائه داده‌اند: اقتصادی پیشرو، پویا، فرصت‌ساز، مولد، رویکرد جهادی، دانش‌بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، عدالت‌بنیان، مردم‌بنیاد، انعطاف‌پذیر، اقتصادی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام.

    اگر مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی گفتمان حاکم بر عرصه اقتصاد مقاومتی بود، تردیدی نبود که اکنون اقتصاد ما به مرحله جهش تولید رسیده بود. پس از این نیز اگر مسئولین و نهادهای اثرگذار بر فرایند اقتصادی کشور، گفتمان اقتصاد مقاومتی برآمده از تفسیر رهبر معظم انقلاب را معیار قرار ندهند، جهش مطلوب اتفاق نخواهد افتاد.



    مرجع : بلاغ

    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *