• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰؛ ساعت ۷:۳۲
    کد خبر: 2740
    بازدید: 0 views
    فرق بین حرف با عمل و پرگویی با بی‌ادعایی!/ افق تابناک در انتظار ملت مقاوم ایران

    به گزارش پیام سوادکوه؛ آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری در تخریب و تمسخر کاندیدای رقیب خود، خطاب به آقای رئیسی با لحنی تحقیرآمیز گفته بود که شما مگر اهل تعامل با دنیائید؟!، شما مگر زبان دنیا را می‌دانید!، شما اصلاً زبان بلدید؟!، تا بخواهید با آنها حرف بزنید؟!.
    تفاوت‌ها روی مبانی اعتقادی است
    علی محمدی، کارشناس سیاسی، ادعای زباندانی آقای روحانی را غیرحرفه‌ای برای یک سیاستمدار کارکشته دانست و اظهار داشت: در قیاسی را که آقای روحانی زبان به آن برای اثبات برتری خود شروع کرده بود، جای تأمل و توجه به یک نکته است. اگر آقای روحانی به تحصیل دانشگاهی تکیه داشت و آن را افتخار و امتیاز خود می‌دانست، باید این نکته را هم می‌دانست که آقای رئیسی نیز دارای همان مدرک دکترا از دانشگاه است با این تفاوت که آقای روحانی مدرک تحصیلی خود را از دانشگاهی در انگلستان گرفت و آقای رئیسی از دانشگاه شهید مطهری داخل ایران، که اگر سطح ادراک از زبان فهمی به آشنایی با زبان باشد و چون آقای روحانی از انگلیس مدرک خود را دریافت کرد بخواهد مدعی شود که زبان غربی‌ها را متوجه می‌شود، چه جای ایراد به آنانی است که مدرک دکترای خود را از دانشگاه‌های داخلی اخذ کردند که شرط ورود به مقطع دکترا در کشورمان، گذراندن دوره‌های عالی زبان انگلیسی است، ضمن آنکه در دوره چهار ساله دکتری آنچنان از منابع خارجی استفاده می‌شود که تسلط دانشجو به زبان انگلیسی را کامل می‌سازد.

    وی اضافه کرد: بنابراین، ملاک آقای روحانی، ملاکی سست و سبک وزن و مردم فریبانه بوده است که تنها ارزش تبلیغات تحقیری و تخریبی داشته است. معیار اینگونه، خود کم‌بینی و مفتونی در قبال زبان خارجی و ارزش دانستن آن نیز خودباختگی فرهنگی را تداعی می‌کند به‌خصوص اگر از سوی فردی که می‌خواهد رئیس‌جمهور یک کشور انقلابی همچون ایران شود.

    زبان، تنها عامل انتقال مفاهیم و مقاصد است نه فخرفروشی
    زهرا کبریایی‌راد، دانش‌آموخته جامعه‌شناسی، با اشاره به اینکه زبان دانستن، خوب و مزیت است اما نه برای تفاخر و فخرفروشی، افزود: مگر شرط مذاکره با دنیا ( با پیش فرض آقای روحانی، که دنیا را در چند کشور بویژه آمریکا خلاصه می‌کردند)، دانستن زبان انگلیسی است؟. روزانه دهها و شاید صدها جلسه مذاکراتی کشورها انجام می‌شود و قراردادهای متعدد براساس همین مذارکات منعقد می‌گردد که عامل انتقال پیام‌ها و مطالب، مترجمان هستند و هیچ هم در دنیا احساس ضعف و کاستی در روابط و مناسبات بر محور زبان بوجود نیامد که این موضوع بخواهد از سوی یک کاندیدای ریاست جمهوری آنهم در جمهوری اسلامی و آنهم از سوی کسی که در کسوت مقدس بسر می‌برد، بخواهد برای تضعیف و تحقیر رقیبش بیان شود.

    وی با تقبیح اظهارات رئیس‌جمهور قبلی ایران در جریان تبلیغات ریاست جمهوری و تخریب غیرمنصفانه رقیب خود، عنوان داشت: واقعاً آقای روحانی چگونه دانسته‌های خود راجع به میزان تسلط یک دانش‌آموخته مقطع دکتری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه کشورمان از زبان انگلیسی را پشت پا زد و به یک کاندیدای انقلابی و روزآمد اینگونه تهاجم کرد که گویی دانستن زبان انگلیسی از لوازم اداره کشور است و انگار همه روسای جمهور کشورها باید انگلیسی بدانند تا بتوانند با دنیا وارد بک تعامل شوند!.

    نتیجه زباندانی و حقوق‌دانی آقای روحانی برای ملت چه بود؟
    سمانه کاشانی، دانش‌آموخته علوم سیاسی، از نتائج دوران آقای روحانی می‌گوید. او اظهار می‌دارد: اینکه انسانی در تراز آقای روحانی، زبان انگلیسی را آنقدر مهم می‌داند، که در متینگ بزرگ انتخاباتی به عنوان ابزار از میدان بدرکردن رقیب از آن استفاده می‌کند، نشانه یک ضعف بزرگ شناختی و معرفتی است که علامت بروز آسیب‌های فرهنگی و زیان‌های اقتصادی و سیاسی ناشی از این پایه غرب‌باوری می‌باشد. جامعه اگر متعقلانه با اظهارات کاندیداهای ریاست‌جمهوری برخورد می‌کرد، می‌بایست از بیان آنگونه آقای روحانی به نتائج سرنوشت‌سازی می‌رسید که متاسفانه شور و حرارت‌های انتخاباتی چنین فرصت اندیشه و تعمق را به مردم نداد تا تصمیم درستی در انتخاب می‌گرفتند و این همه آسیب به کشور ناشی از غرب‌باوری آقای روحانی به کشور وارد نمی‌آمد.

    این کارشناس سیاسی، کوتاه‌آمدن‌های پیاپی در مذاکرات و در نهایت دادن امتیازات بزرگ در مقابل وعده‌های نسیه در برجام را معادل نگاه غرب‌گرایانه‌ای دانست و گفت: در شخص رئیس‌جمهور از نوع نگاه او به غرب و آمریکا می‌شد پیش‌بینی کرد همچنانکه تاریخ ثابت کرد هزینه تسلیم با هر نگاهی که باشد، بمراتب بیشتر از مقاومت است، سرنوشت رئیس‌جمهور زباندان هم درس عبرتی شد برای همه تا بدانند که سرانجام اعتماد و لبخندزدن به غرب، چیزی جز سرافکندگی و ذلت نیستو غربی که برای شهروندان و همپیمانان خود ارزشی قائل نیست، چگونه به امثال آقای روحانی رحم می‌کند؟!.

    و اما نتیجه مقاومت چیزی فراتر از تصور است
    محمدعلی شیخ، کارشنس ارشد سیاسی، از دستاوردهای مقاومت می‌گوید: نتیجه مقاومت در تاریخ هر ملتی در قالب حماسه ثبت و ضبط قابل مطالعه و بررسی است. راه دور نرویم. تاریخ کوتاه انقلاب اسلامی به‌خوبی نشان می‌دهد که اولین دستاورد مقاومت، حفظ استقلال، عزت و شرف ملی است. پیروزی انقلاب اسلامی محصول مقاومت ملت ایران در مقابل بزرگ‌ترین مدعی قدرت جهانی یعنی آمریکا و شرکایش بود. دفاع مقدس با هشت سال پایمردی رزمندگان اسلام و مقاومت مردم، ثمره عینی پایداری بر ارزش‌هاست. اینکه امروز به‌رغم قبل از انقلاب، ملت ایران دارای جایگاه ممتاز نزد جهانیان است، به مقاومت‌شان در قبال جباران جهان برمی‌همچنان نگاه دوستانه و مهربانانه گردد.

    وی در همین ارتباط افزود: با دنیایی از تجربه و سی و پنج سال مقاومت از پیروزی انقلاب، کاندیدای ریاست جمهوری، که بعد شد رئیس‌جمهور کشورمان، نگاه دوستانه و مهربانانه نسبت به غرب و آمریکا داشته باشد، از عجائب غیرقابل هضمی است که باید به واکاوی علمی آن پرداخت، اما همان کاندیدایی که مورد حمله آقای روحانی قرار رفته بود و متهم شد که زبان بلد نیست و نمی‌تواند با دنیا حرف بزند و با آنها تعامل کند، می‌بینیم ظرف ۱۰۰ روز توانست هم در مناسبات خارجی به توفیقات بزرگی دست یابد و علاوه بر عضویت در پیمان شانگهای، دولت‌های جهان به عصوص غربی‌ها پیام‌های محرمانه برای بازگشایی روابط سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی هستند و پول‌های بلوکه‌شده‌مان را بتدریج در حال آزادسازی‌اند. آقای روحانی باید وضعیت کنونی را تحلیل کند که عامل بی‌مهری غرب نسبت به او چه بود و علت رفتارشان با دولت مقاوم کنونی ایران چیست؟.

    وی به تشریح علت این دوگانگی رفتار غربی‌ها می‌پردازد و عنوان می‌دارد: پژوهش علمی غربی‌ها این مبانی ایدئولوژیک را برای آنها به اثبات رساند آن کسی که دست از ارزش‌های دینی و اعتقادی خود برمی‌دارد و روی خوش به دشمنان نشان می‌دهد و دست از منافع ملی می‌شوید، قابل اعتماد و حتی احترام نیست و در نقطه مقابل آن، کسی که در مسیر منافع ملی و مبانی دینی و اعتقادی خود مقاومتمی‌ورزند و سرسازش با بیگانگان ندارند، قابل احترام و تعاملند. این اصل را بوضوح می‌توان از نوع برخورد غربی‌ها مشاهده کرد و این چیزی نیست که قابل کتمان باشد.

    افق تابناک در انتظار ملت مقاوم ایران
    سجاد پورقلی، فعال اجتماعی، گزینه ریاست‌جمهوری سیزدهم را گزینه ارزشی ملت ایران دربازگشت به ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: با انتخاب آقای رئیسی و تحرک و توفیقات ۱۰۰ روز اخیر او، مردم به اصالت انتخاب خود پی برده و طعم شیرین خدمت صادقانه و خالصانه را چشیدند و در این مدت کوتاه، با توجه به بی‌ادعایی آقای رئیسی، این همه توفیق در سطح داخلی و خارجی بدست آمد و ان‌شاءالله این آغاز فتوحات دیگری است که در اثر مقاومت و پایمردی ملت ایران، بدست خواهد آمد.

    وی ضرورت واکاوی رفتار آقای روحانی و دولت او در قبال غرب را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای آنکه جریان اصلاحات در کشورمان و رفتار سیاسی آنان که ریشه در اعتقادات دینی‌شان دارد، درسی باشد برای آیندگان؛ باید اندیشه‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های آنها در امور داخلی و خارجی مورد تحقیق و پژوهش قرار گیرد تا بتوان تصویر درستی در اختیار نسل‌های آینده جهت پرهیز از راه پیموده‌شده قرار داد و بالعکس، اندیشه و رفتارهای اجتماعی و سیاسی و اقتصادی جریان انقلابی، که امروز در مشیء و حرکت آقای رئیسی به تبلور رسیده نیز مورد مطالعه و شفاف‌سازی قرار گیرد تا شهد شیرین استقامت و پای‌فشاری روی اعتقادات و ارزش‌های ملی برای آیندگان قابل تکرار باشد.



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *