• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰؛ ساعت ۱۰:۴۵
    کد خبر: 2760
    بازدید: 0 views
    افتتاح پایگاه مقاومت بسیج کارگری شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه

    به گزارش پیام سوادکوه، آیین افتتاح پایگاه مقاومت بسیج کارگری شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه برگزار شد.

    مهندس یوسفیان مدیرعامل شرکت ذوب آهن سوادکوه با گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره امام و شهدای انقلاب اسلامی و همچنین دو شهید مدافع حرم شهرستان سوادکوه گفت: این مجموعه با توجه به تعداد پرسنل و کارگران از بزرگترین شرکت های کارگری استان است و می‌تواند به عنوان بزرگترین پایگاه مقاومت بسیج کارگری منطقه محسوب شودب و به همین خاطر با هماهنگی های به عمل آمده با سرهنگ قزلباش فرماندهی سپاه ناحیه سوادکوه ، شرایط لازم برای افتتاح پایگاه مقاومت بسیج را مهیا نمودیم و امروز مفتخریم که این پایگاه را به نام سردار دلها شهید سلیمانی افتتاح می کنیم.

    وی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری درباره بسیج که فرمودند: “بسیج عبارت است از مجموعه ای که در آن پاک ترین انسانها ، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن کشور جمع شده‌اند” اظهار داشت: مصداق این صحبت حضرت آقا دوستان و همکارانی هستند که در این مجموعه فداکاری می‌کنند و در راه تولید قدم بر می‌دارند تا باعث شکوفایی منطقه شوند امیدوارم با فعالیت در چرخه اقتصاد و تولید در زمره بسیجیان محسوب شویم.

    *اخلاص مهمترین شاخصه بسیجیان

    در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه زیراب با تبریک هفته بسیج و بزرگداشت نام و یاد امام راحل و شهدای این مرز و بوم به خصوص ۱۷۰۰۰ شهید ترور گفت: سلام خدمت همه بسیجیان و آنانی که در هر لباسی که هستند ، بسیجی وار عمل می‌کنند.

    وی با اشاره به تعداد بالای شهدای شهرستان نسبت به جمعیت منطقه گفت: خداوند به ما توفیق دهد تا ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به وصایایشان عمل کنیم.

    امام جمعه زیراب اظهار کرد: این پایگاه هم که به نام سردار دلها مزین گردید ، انشاالله باعث خیر و برکت در منطقه خواهد شد.
    ایشان دوراهی بین خدا و شیطان را در اختیار انسان دانست و گفت: آنانی که راه خدا را انتخاب می کنند ، به آیه شریفه ” ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنا ” عنایت دارند.

    رضایی خاطر نشان کرد: انسان باید فضای دلش را از رذایل اخلاقی پاک کند تا جای خدا شود و مهمترین عاملی که می تواند دل را نورانی کند این است که انسان توحید افعالی داشته باشد، یعنی هر کاری می‌کند برای خدا باشد و رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

    حجت الاسلام رضایی اخلاص را مهمترین شاخصه بسیجیان عنوان کرد و گفت: کسی که برای خدا کار می‌کند در واقع برای نظام و کشور و مردم فعالیت خواهد کرد و جوانان بسیجی ما با همین تفکر ، حماسه عظیمی در هشت سال دفاع مقدس آفریدند و با کمترین امکانات در مقابل بزرگترین ارتش جهان مقاومت کردند.

    امام جمعه زیراب درباره گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی اندوخته های ارزشمندی به دست آوردیم و اگر می‌خواهیم در گام دوم هم موفق شویم ، باید از این تجربیات بهره مند گردیم و امروز خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان هستند و همانگونه که در ایام دفاع مقدس همه امکانات و توجهات به سمت رزمندگان خط مقدم بود ، امروز هم باید این توجه به طرف تولید‌کنندگان باشد.

    حجت‌الاسلام رضایی نرخ بیکاری شهرستان را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: امیدواریم استاندار جدید در اسرع وقت با تولیدکنندگان جلسه‌ی بگذارد و حرف‌هایشان را بشنود و ما در شهرستان این همه ظرفیت داریم و نباید نرخ بیکاری بالا باشد.
    امام جمعه زیراب در پایان سخنان خود از مدیران شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه بابت دغدغه های اقتصادی و اجتماعی قدردانی نمود.

    *بسیج از مردم و با مردم و برای مردم است

    سرهنگ قزلباش فرمانده سپاه ناحیه سوادکوه نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج به اقشار مختلف مردم و گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا ، همه جانبه بودن را یکی از ویژگی‌های بسیجیان عنوان کرد و گفت: هر جا که نظام و مردم به کمک نیاز داشته باشند ، بسیجیان آنجا حضور دارند و بن‌بست شکنی می کنند و در حوادث مختلف این حضور و حماسه‌ آفرینی را بارها دیده‌ایم.

    سرهنگ قزلباش شعر معروف ” بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند” را سرلوحه فعالیت های بسیج دانست و اضافه کرد: بحران فقط سیل و زلزله نیست ، بلکه امنیت چه در مرز و چه در خارج از مرزها ، امنیت محله ها ، معیشت مردم ، خانه محروم ، اردوهای جهادی ، سلامت جامعه و… از مواردی است که با حضور بسیجیان کارهای بزرگی را شاهد بودیم و بسیج از مردم و با مردم و برای مردم است و اقشار مختلف در این مجموعه حضور دارند.

    وی افزود:امروز افتخار داریم که در یک شرکت معتبر تولیدی بزرگترین پایگاه مقاومت بسیج کارگری استان را با نام زیبای سردار سلیمانی افتتاح می‌کنیم و امیدواریم این روحیه جهادی و بسیجی در این شرکت منشاء خیر و برکت گردد.

    سرهنگ قزلباش از مجموعه پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه که در دغدغه‌ی بسیج و پشتیبانی از محرومان جامعه همیشه پیشرو بودند تشکر و قدردانی نمود.

    *بسیج یک عقیده و تفکر است

    عین الله طالبی فرماندار سوادکوه با تبریک هفته بسیج ، شجاعت امام راحل در تشکیل این نهاد انقلابی را ستود و گفت: در اوایل انقلاب دشمنان با انواع ترفند ها مانند جنگ تحمیلی ، کودتا ، حمله نظامی به طبس ، ترور های ناجوانمردانه ، تحریم‌ها و … سعی داشتند تا انقلاب اسلامی را در نطفه از بین ببرند و جنگ را در شرایطی آغاز کردند که ما در همه موارد اوضاع نه چندان سازمان دهی شده ای نداشتیم و در حداقل امکانات بودیم.

    وی افزود: تشکیل بسیج از سوی امام راحل تشکیل یک نیروی دفاعی صرف نبود ، بلکه بسیج یک عقیده و تفکر است ، تفکری که باعث شد در مقابل آن لشکر عظیم و کشورهای حامی آن مقاومت کرده و پیروز شویم و این تفکر را در دوران سازندگی کشور هم شاهد بودیم و امروز هم در لایه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و… این عقیده و عملکرد بسیجی را می‌بینیم.
    فرماندار سوادکوه، البرز مرکزی سابق را در دوران جنگ یک ملجا و مامن عنوان کرد و افزود: استقرار نیروها ، سازماندهی و اعزام نیروها ، حضور سپاهیان و … از همین معادن آغاز می شد و نیروهای بسیجی این مجموعه از سنگر تولید به سنگر دفاع از انقلاب و کشور می‌رفتند و خوشحالیم که این فضا و تفکر در این مجموعه استمرار دارد.

    طالبی، اطهار کرد: شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه از نظر نیروی کار و خانواده‌هایشان در سطح بالایی در استان قرار دارد و سازماندهی این پرسنل و آرامش موجود قابل اعتنا و تقدیر است.

    عین الله طالبی حضور ائمه جمعه دغدغه‌مند در حوزه اشتغال را موهبتی مهم برای شهرستان دانست و گفت: سعی ما این است که از ظرفیت های موجود مانند دامپروری و باغداری برای ایجاد اشتغال و تولید استفاده کنیم.

    مثلا در محل احداث کارخانه کک سازی و با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیاردی در پی تأسیس دو کارخانه با ظرفیت اشتغال حداقل ۱۵۰۰ نفر هستیم.

    *نامناسب بودن وضعیت فعالیت های اقتصادی مازندران

    در ادامه این جلسه، سیدجواد حسینیان ریاست سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران با عنوان این نکته که پایگاه بسیج کارگری شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه “صدمین” پایگاه کارگری استان است ، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ، جامعه کارگری و کارفرمایی ما با همه ی مجموعه‌های دیگر دنیا تفاوت چشمگیری دارد که آن هم حضور کارگران در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و امروز هم کارگران در جبهه اقتصادی مشغول کار و تولید هستند و امام راحل هم به نقل از رسول اکرم فرمودند: عرق پیشانی کارگر که برای روزی حلال می‌ریزد ، با قطره خون شهدا برابری می‌کند.

    حسینیان تعداد کارگران بیمه شده و سازمان یافته استان را حدود ۶۵۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با احتساب خانواده‌های این کارگران جمعیت کارگری استان به مرز بیش از دو و نیم میلیون نفر می‌رسد. با این جمعیت بالا مسئولیت ما هم در حوزه های مختلف بیشتر خواهد شد.

    ریاست سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان وضعیت فعالیت های اقتصادی مازندران را مناسب ندانست و اظهار داشت: فعال بودن سی درصدی شهرک‌های صنعتی ناامید کننده بود و امسال با معرفی شعار هوشمندانه مقام معظم رهبری و فعالیت ستاد رفع موانع تولید ، یکی پس از دیگری شرکتهای استان به چرخه تولید برگشتند. هر چند تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله داریم و انشاءالله با شکل‌گیری دولت انقلابی و حمایت‌های خوبی که سپاه و بسیج از دولت می کنند ، انتظار می رود گره از کار تولیدکنندگان باز شود و در این بین نقش ائمه جمعه در حوزه مطالبه گری بسیار مهم خواهد بود.

    در پایان این نشست که با حضور امامان جمعه شهرستان سوادکوه ، ریاست سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران ، معاونت مدیرکل اداره کار ، رفاه و تعاون استان مازندران ، اعضای شورای تامین سوادکوه ، ریاست اداره کار و امور اجتماعی شهرستان ، ریاست تامین اجتماعی پل سفید و زیراب ، ریاست شورای شهر زیراب ، مسئولان شرکت البرز مرکزی ، محمد علیزاده مدیر روابط عمومی شرکت به عنوان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه بزرگترین شرکت معدنی شمال کشور و بزرگترین پایگاه کارگری استان مازندران معرفی و حکم انتصاب خود را از دست امام جمعه زیراب دریافت نمود.

     



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *