• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰؛ ساعت ۸:۰۲
    کد خبر: 2828
    بازدید: 0 views
    نقش‌ فرهنگ‌ بسیج در حمایت از تولیدات داخلی/ خدمت‌گزاران خدا برای ایجاد امید در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کنند

    به گزارش پیام سوادکوه بسیج به‌عنوان یک نهاد اجتماعی تاثیرگذار همواره در کنار مردم در تمامی‌ عرصه‌ها در جامعه حضور دارد و این پررنگ بودن، همیشه باعث دلگرمی هموطنان به‌خصوص در مواقع بحران‌ همانند زلزله، سیل است و این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا در کنار مدافعان سلامت و دیگر نهادها برای رساندن بسته‌های معیشتی به دست نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده هستند.

    بسیج برای ایجاد امید در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کند

    بسیجی فعال نوشهری که خود امروز فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) ناحیه این شهرستان است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ اظهار کرد: بسیج می‌تواند در شناسایی و حل مشکلات محلات کمک حال دستگاه‌ها و نهادها باشد و در ایجاد امید در مردم نقش‌آفرینی کند.

    خیرالله کاظمی‌تبار گفت: حوزه مقاومت امام رضا (ع) نوشهر که در سال جاری به جهت عملکرد خوب و ارزنده‌ای که داشتند از حوزه‌های فعال و برتر بسیج معرفی و انتخاب شده است.

    این بسیجی فعالی نوشهری افزود: بسیج در تمام عرصه‌ها پا به‌کار بوده و بسیجیان همیشه بی‌منت  برای رضای خدا کار می‌کنند؛ پایگاه‌های بسیج ما در سطح محلات در راستای امیدآفرینی، کاهش و رفع مشکلات و حتی چالش‌های اجتماعی پیش قدم هستند.

    فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) تصریح کرد: در تمامی عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، علمی، اقتصادی و سازندگی بسیج پیش‌قدم کار می‌کند و هر دستگاه اجرایی که در جهت رفع مشکلات محلات نیاز به کمک داشته پایگاه‌های بسیج پای کار به‌میدان می‌آید.

    کاظمی‌تبار ادامه داد: طرحی در سطح محلات از سوی بسیج اجرا شد که پایگاه‌های بسیج در محلات مشکلات و نیازهای روستای خود را شناسایی کنند تا در جهت پیگیری و رفع آن نیازها قدم برداشته شود.

    پیگیری ویژه دولت سیزدهم در جهت رفع مشکلات روستاها

    وی خاطرنشان کرد: این مشکلات ممکن است در ابعاد علمی، آموزشی، اجتماعی، سازندگی، عمرانی یا امنیت باشد که بسیج در کنار نهادهای دیگر پای کار آمده و نقش‌آفرینی می‌کند و با برنامه‌ریزی اقدامات خاصی جهت رفع آن چالش در روستا انجام می‌گیرد؛ در دولت جدید نیز ویژه‌تر به سمت مشکلات و نیازهای مردم در محلات ورود پیدا کردیم تا امید آفرینی در دل اقشار مختلف مردم ایجاد شود.

    این بسیجی فعال اظهار داشت: ما باید مسجدی فعال و پویا را در هر محله داشته باشیم تا بتوانیم فعالیت‌های خود را با محوریت مسجد انجام دهیم؛ به حمدالهی در سطح روستاها به‌همت پایگاه‌های بسیج و با حضور طلاب پای کار و با انگیزه در جهت جذب نوجوانان و جوانان برنامه‌های خوبی انجام می‌شود.

    تعامل دوسویه شوراها و پایگاه‌های بسیج در محلات

    فرمانده حوزه امام رضا (ع) یادآور شد: در راستای بررسی و رفع معضلات مهم روستا جلسه هم‌اندیشی و همفکری با حضور شوراها و دهیاران، فرماندهان پایگاه‌ها و هیئت امنا در هر محله‌ای برگزار شد تا در جهت مهمترین چالش آن محل همفکری و برنامه‌ریزی شود.

    کاظمی‌تبار در ادامه بیان کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته برای رفع هر گونه‌ای مشکلی انجام می‌شود  و خوشبختانه امروز نگاه و تفکر شورا و دهیاری نسبت به بسیج تغییر پیدا کرد و همراه با بسیج و دوشادوش با بسیج در حال خدمت به مردم هستند و با توجه به ظرفیت‌هایی که در بسیج است، می‌توان کمک حال این مجموعه‌ها باشد.

    وی ادامه داد: بسیج ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های جوانان را در محلات بررسی می‌کنند و در بحث ایجاد اشتغال جوانان و در بحث آموزش مهارت به نوجوانان و جوانان از وجود کارآفرینان برتر در سطح محلات  استفاده خواهد کرد.

    این بسیجی فعال تصریح کرد: با توجه به وجود منطقه گردشگری، جوانان تفکر و فرهنگ انجام کار در عرصه تولیدات داخلی دارند و با  این نگاه و کمک پایگاه‌های بسیج محلات به این سمت قدم برداشته شد چراکه جوانان باید برای ایجاد اشتغال دنبال کاری بروند که در آینده بتوان تولید بیشتری  به جامعه اضافه کنند.

    فرمانده حوزه امام رضا (ع) افزود: در دولت سیزدهم و همزمان با انتخاب شوراهای جدید به حمد الهی امیدآفرینی در دل مردم ایجاد شد و و روز به روز اعتماد مردم به بسیج در این دولت هم بیشتر شده است و با این نشانه می‌توانیم بیشتر از این هم‌کار کنیم تا  انشالله در آینده اتفاقات خوبی رقم بخورد.

    کاظمی‌تبار خاطرنشان کرد: ما هم در عرصه‌های مختلف از تمام توان خودمان و ظرفیت‌های  که در درون بسیج داریم برای شکوفایی منطقه استفاده خواهیم کرد.

    وی یادآور شد: خوشبختانه در اکثر مساجد روستاها امام جماعت فعال داشته که حتی در ایام کرونا نیز مساجد باز بود و  گشت‌های رضویان در جهت امنیت محلات همیشه و به‌طور مستمر با تلاش بسیجیان در کنار نیروهای انتظامی تا پاسی از شب پای کار هستند.

    این بسیجی فعال اظهار داشت: در حوزه آموزش در برخی پایگاه‌های بسیج کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود به‌عنوان نمونه در پایگاه بسیج روستای سنگ‌تجن دروس ریاضی و زبان به دانش‌آموزان ۸ تا ۱۵ سال، در زمینه‌های قرآنی، داستان‌های قرآنی، بازی‌های قرآنی، صالحین و بحث‌های معرفتی برای نوجوانان و جوانان نشست‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

    فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: این کلاس‌ها با استقبال خوبی از سوی نوجوانان و جوانان رو به رو شد بطوری‌که خود آنان قبل از حضور مربی یا روحانی در آنجا هستند و این نشان از آن است که حضور روحانی جوان و پا به کار و با انگیزه در مسجد روستا می‌تواند در جذب  نوجوانان و جوانان به بحث‌های معرفتی و بسیج نقش مهمی ایفا کند.

    نگاه محوری بسیج به برگزاری برنامه‌های فرهنگی

    کاظمی‌تبار عنوان کرد: وقتی بسیج و روحانی مسجد بتواند در محله‌ای یک نوجوان را به سمت صف نماز با هر روش خلاقانه‌ای جذب و در چارچوب بسیج آن‌ها را پیش قدم برنامه‌های فرهنگی دینی و معرفتی کند قطعا یک محله پویا را در تمامی زمینه‌ها یک درجه بالاتر خواهیم داشت و تفکر و نگاه‌ها را به  سوی هدف محور خواهیم برد.

    وی تصریح کرد: در حوزه سازندگی، ساخت خانه محروم در ۷ روستای ما اجرا و در دست اقدام است که بسیجیان و گروه‌های جهادی بدون چشم‌داشتی پای کار می‌آیند و جهت ساخت این خانه‌های محروم قدم‌های بابرکت و ارزشمندی برداشته می‌شود.

    این بسیجی فعال نوشهری در بحث  کمک‌های معیشتی  به نیازمندان محلات ادامه داد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت اجرای رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان؛  بسیج هم پای کار آمد و در چندین مرحله به خانواده‌های نیازمند هر محله کمک‌های معیشتی توزیع شد.

    نهادینه‌کردن فرهنگ کمک مومنانه همسایه به همسایه

    فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) افزود: این امر توسط پایگاه‌های بسیج، خیرین و شوراها و دهیاری‌ها تهیه و تقدیم خانواده‌های نیازمند شد که این کار همچنان ادامه داشته تا امیدی هم در دل خانواده‌های نیازمند روشن شود و‌ در راستای فرهنگ کمک مومنانه با هدف اینکه همسایه به همسایه خود کمک کنند این فرهنگ در بین مردم نیز نهادینه می‌شود.

    کاظمی‌تبار اظهار داشت: در بحث تهیه جهیزیه نیز توانستیم به زوج‌های نیازمند شناسایی شده در محلات کمک جهیزیه اهدا کنیم؛ همچنین در جهت بهسازی و ساماندهی مزار شهدا در محلات که  در حال حاضر برای سه روستا برنامه‌ریزی شده و در حال انجام کار هستیم که به امید خدا در دهه فجر مزار شهدای گرانقدر این سه روستا افتتاح خواهد شد.

    تشکیل صندوق‌های معیشت محور در روستاها

    وی با اشاره به تشکیل صندوق‌های معیشت محور در روستاها گفت: ۸ پایگاه بسیج ما در محلات صندوق محور محله دارد که برای این پایگاه‌ها تسهیل‌گر فرستاده شد تا نحوه فعالیت و راه‌اندازی صندوق را آموزش دهند و انشالله در آینده خدمات خوبی به مردم و جوانان اشتغال به‌کار محلات داده می‌شود.

    این بسیجی فعال با بیان اینکه امید آفرینی یکی از برنامه‌های مهم بسیج است، افزود: در  بحث مهم اشتغال از سوی بسیج تسهیلات خود اشتغالی برای ۲۲ بسیجی  که طرح‌های تولیدی در سطح محلات ایجاد کردند و بیش از دو نیروی کار نیز در مجموعه کارآفرینی خود مشغول به کار هستند؛ اختصاص داده شد.

    پیگیری معضلات روستایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی

    فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) با اشاره به اینکه بسیج با تمامی ظرفیت‌های خود برای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی در محلات پیش‌قدم است، بیان کرد: از سوی بسیج یک محله آسیب‌دیده که در بحث اعتیاد هم دچار معضلات و چالش‌هایی بود؛  پایش و شناسایی شد و طی نشست‌های تخصصی که توسط قرارگاه جواد الائمه، بسیج و دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام گرفت خوشبختانه در این محله آسیب‌پذیر اقدامات خوبی از جمله پایش ساکنین محله، اجرای آسفالت محله، نصب دستگاه عابربانک و خط تاکسیرانی راه‌اندازی شد.

    کاظمی‌تبار یادآور شد: همچنین دیوارنویسی با مضامین تبلیغی، فرهنگی و معرفتی در سطح محله انجام گرفت و مدیر محله را به‌عنوان فرمانده پایگاه بسیج انتخاب کردیم تا فعالیت‌های متنوع بسیج در محله اجرا شود.

    وی تصریح کرد: در این محله فضایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف وجود نداشت که به‌همت خیرین ما حسینیه‌ای در این محله آسیب‌پذیر ساخته شد که در طول سال برنامه‌های متنوع از سوی بسیج برگزار می‌شود.

    این بسیجی فعال نوشهری خاطرنشان کرد: کلاس‌های روانشناسی، تربیتی و فرهنگی و معرفتی برای قشر نوجوان و جوان هم در حسینیه برگزار می‌شود و برای مناسبت‌های مختلف مداح و مولودی‌خوانی نیز فرستاده خواهد شد.

    فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) افزود: در بحث امنیت محله هم که بیش از حد افراد غیربومی  آنجا رفت و آمد داشتند با کمک فرمانداری و بخشداری دوربین مدار بسته در ورودی محل  نصب شد تا  بستر امنیت برقرار شود.

    نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت

    کاظمی‌تبار خاطرنشان کرد: بسیج تمام قد در راستای حل مشکلات محله تلاش می‌کند و در راستای کم کردن آسیب‌های اجتماعی، معضل اعتیاد و موارد دیگر پای کار است و با برگزاری برنامه‌های  ورزشی یا اردوهای جهادی و ورزشی و علمی سعی بر این دارد که بتواند با  انگیزه و امید آفرینی در افراد آسیب دیده ،  یک آسیب اجتماعی را کم کرده و افراد  را  به سمت برنامه‌های فرهنگی و معرفتی سوق دهد.

    وی اظهار داشت: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی در دولت سیزدهم بین شوراها و دهیاران با بسیج  در جهت رفع چالش‌های محلات ایجاد شده است تا شاهد محله‌ای پویا با اجرای برنامه‌های متنوع بسیج باشیم و شورای تحول محله اسلامی یکی از محورها و برنامه‌های مهم بسیج جهت کمک به نوجوانان و جوانان و رفع مسائل محلات محسوب می‌شود.

    این بسیجی فعال نوشهری در پایان گفت: برگزاری یادواره شهدا از دیگر برنامه‌های بسیج است که امسال در دهه فجر به‌صورت تجمیع چند روستا انجام می‌شود تا فرهنگ ایثار و شهادت برای همه بویژه نسل جوانان نهادینه و پایدار باشد.

    به گزارش بلاغ؛ اقتدار و اقتصاد کشور در گرو حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه‌‌های بومی محقق می‌شود و تولید ملی در سایه حاکمیت فرهنگ بسیجی حمایت از کار و نیروی بومی و جذب سرمایه داخلی به سطح حداکثری و مطلوب خواهد رسید.

    در کشور عزیز ما ایران یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین نهادهای اجتماعی واسط بسیج است که در دوران‌های مختلف انقلاب، کارایی خود را ثابت کرده است و تاکنون نیز این خدمت بی‌منت بسیجیان در سطح جامعه مشاهده می‌شود که امیدواریم با این نگاه در راستای حمایت از تولیدات داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان بسیجی باشد.

    گزارش: ام‌البنین آمی‌احمدی



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *