• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰؛ ساعت ۷:۲۶
    کد خبر: 2836
    بازدید: 0 views
    ایران با هیئت قوی در قالب قدرت میدان به وین رفت

    به گزارش پیام سوادکوه؛‌ برای دولتمردان فاسد آمریکا آن احساس حقارت به‌قدری شدید شده است که با هر حیله سیاسی و ابزار نظامی سعی بر پنهان کردن آن عقده‌ها دارند.

    سیاست ایران در دولت سیزدهم تغییر کرد

    مرتضی علویان عضو هئیت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ با نگاه تحلیلی به مذاکرات برجام اظهار کرد: مذاکرات در دوره هشتم همچنان ادامه دارد؛ بحث این دوره موضوع اختلاف بین ایران و کشورهای مقابل چهار + یک است.
    وی افزود: ایران با رویکرد جدید دولت سیزدهم تغییر کرده و آمریکا نیز رییس جمهور را تغییر داد اما در عمل دولت آمریکا با همان سیاست‌های اجرایی راه را ادامه می‌دهد.

    عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تصریح کرد: سیاست‌های دولت ترامپ ادامه پیدا کرد و هیچ تغییری نداشت اما در ایران هم دولت و هم سیاست‌ها تغییر کرد.

    علویان ادامه داد: کشورهای غربی مستقل عمل نمی‌کنند و در مذاکرات هسته‌ای توان ایران را ندارند؛ تلاش چند سال گذشته منتهی به برجام شد و طبق قواعدی که ما پذیرفتیم وارد این مذاکرات شدیم.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با توجه به تغییر سیاست ایران آمریکایی‌ها نه تنها به دنبال لغو برجام گذشته بلکه برجام پلاس هستند یعنی به‌دنبال ایجاد محدودیت‌های هسته‌ای بیشتر و هم در مقابل امتیازات کمتری را به ایران بدهند.

    تیم مذاکره کننده قوی با عملکردی میدانی

    عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: در نتیجه در این فضا وقتی که دور هفتم مذاکرات شروع و دولت آقای رییسی با سیاست‌های تغییر یافته وارد عمل شد از حال منغعل به‌صورت پویا و میدانی وارد عرصه این مذاکرات شدیم.

    علویان بیان کرد: در مذاکرات گدشته آن‌ها اسنادی ارائه می‌کردند و ما مجبور بودیم طبق آن سندها نقطه نظرات خودمان را بدهیم و تنها هدف آن‌ها افزایش محدودیت‌ها و امتیازات کمتری به ایران بود بنابراین موضوع را به سمت مسائل غیر هسته‌ای کشانده که در بند ۲۵ بر جام نیز قید شده که محدودیت‌هایشان ادامه پیدا می‌کند.

    وی اظهار داشت: دولت آقای رئیسی با سیاست‌های خود وضعیت حاضر را دگرگون کرد؛ ما با یک تیم قوی متشکل از حدود چهل نفر که بیشتر حوزه حقوقی، اقتصادی و بانکی کار می‌کردند؛ برای شرکت در مذاکرات حاضر شدیم.

    عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران افزود: فعال عمل کردن در بحث مذاکرات به این معنا است که نمی‌خواهیم به تمهیدات برجام پلاس برگردیم و براساس پیش‌بینی‌هایی که در ۲۰۱۵ شده تولیدات اورانیون غنی خود را فعال کرده و به ۶۰ درصد رساندیم این یعنی اینکه اگر به تعهدات برجام عمل نکنند ایران هم عمل نخواهد کرد.

    عمل در مقابل عمل؛ تعهد در مقابل تعهد

    علویان تصریح کرد: ایران و کشورهای غربی ۴ نوع برجام از جمله سعدآباد، پاریس، آمستردام و برجام را پشت‌سر گذاشتند و در همه این ۴ نوع مذاکرات متن را کشورهای غربی به ما می دانند و ما می‌نوشتیم اما دولت سیزدهم قوی‌تر وارد میدان مذاکرات شده است.

    وی ادامه داد: ۴ نوع سند در مذاکرات وین ارائه کردیم که ۲ مورد در دور هفتم ارائه که در واقع سند نقشه راه در ادامه برجام است؛  سند سوم سند راستی‌آزمایی و سند چهارم سندی بوده که آمریکایی‌ها باید تعهد دهند که به تعهدات خود عمل کنند و در مقابل ایران نیز به تعهدات خود عمل کند.

    عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: ما در قبال امتیازهایی که طرف مقابل می‌خواهد خواسته‌هایی خواهیم داشت و اینجاست که برجام باید همان‌طوری که در گذشته بود عملیاتی و اجرایی شود.

    شوکه شدن آمریکا از حرکت میدانی ایران

    علویان یادآور شد: حرکت پویا و فعال تیم مذاکره کننده باعث شوکه شدن آمریکا در گام اول مذاکرات شد و در نتیجه نتوانستند کاری انجام دهند و مهلت خواستند تا در مرحله دوم برنامه‌ریزی کرده و اهداف خود را شکل دهند.

    وی تاکید کرد: کشورهای حاضر در برجام در این دوره متوجه شدند که ما امتیازی به آن‌ها نخواهیم داد و برجام پلاس معنا ندارد اما اوضاع تغییر کرد ما دست برتر را داشته و به‌صورت عملیاتی در حال فعالیت هستیم.
    عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: فشار حداکثری با توجه به عکس‌العمل کشورهای مقابل نشان دهنده عملکرد خوب تیم مذاکره کننده است اما نباید زود نتیجه گرفت.

    علویان خاطرنشان کرد: کشورهای مقابل فضای مذاکرات را به سمت مجازی سوق دادند و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند در حال حاضر جنگ ما در فضای مجازی است و باید در این نوع جنگ در مقابل آمریکا که می‌خواهد ایران را بد نشان دهد؛ بایستیم.

    وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران با دست پر رو به جلو حرکت کرده و باید امتیازاتی به کشور ما داده شود؛ ایران به‌صورت میدانی در حال فعالیت است.

    اعزام هیئت قوی مذاکره کننده در دولت سیزدهم

    محسن خاکزاد کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ؛ با اشاره به روند مذاکرات در دولت سیزدهم اظهار کرد: پس از نشست دور هفتم مذاکرات وین، دولت جمهوری اسلامی، هیئت دیپلمات ایرانی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی را برای ادامه مذاکرات و واکنش طرف های مقابل، اعزام کرد.

    وی خاطرنشان کرد: مذاکرات لغو تحریم که از روز دوشنبه ۸ آذر در وین پس از ماه‌ها توقف از سر گرفته شد، دولت سیزدهم با اعزام هیئت قوی، برای ایران قوی و ایجاد تحول در صحنه‌های بین‌المللی به نفع مردم شهید پرور عزم راسخ دارد تا نتیجه را به‌گونه‌ای رقم بزند که هم عزت اسلام و مسلمین حفظ و هم اعتماد مردمی به قوه مجریه ترمیم شود و وضعیت اقتصادی قشر آسیب‌پذیر در نمودار داخلی هم به رتبه مطلوب برسد.

    این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: دو پیش‌نویس در دور ششم به کشورهای ۱+۴ ارائه شد و باقری کنی رئیس تیم هیئت ایرانی، اظهار داشت چنانچه طرفین مذاکره به دو بسته پیشنهادی ایران اقبال نشان دهند، نسخه سوم ارائه خواهد شد.

    خاکزاد ادامه داد: نکته مهم این است که نسخه سوم تهیه شده بود لکن زبده‌های سیاسی دولت سیزدهم شرط ارائه را به تقبل دو پیش‌نویس قبل دانسته‌اند.

    وی ادامه داد: گرچه انقلاب اسلامی ایران به فرموده رهبر حکیم امام خامنه‌ای حفظه‌الله، به جریان مذاکرات به‌دلیل عناد دولت استکبار و تلاش‌های حقارت‌آمیز رژیم صهیون، خوشبین نیست اما ایران به دو دلیل به تمنای طرف‌های مقابل رغبت نشان می‌دهد تا به خواسته‌های به‌حق خود دست یابد.

    سیاست دولت سیزدهم؛ عمل به تعهدات هسته‌ای

    این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اولین دلیل محتوای جمهوری ایران اسلامی است و اسلام دین جهان شمول بوده و باید قبل از ظهور به تمام جهان عرضه شود و عنصر مقاومت را در دل ملل جهان ایجاد و تقویت کنند.

    خاکزاد افزود: منافع ایران اسلامی در چهل سال گذشته همواره در معرض تعرض بیگانگان و دشمنان بوده  بنابراین باید از این منافع خدادادی حراست کرد و به دشمن فرصتِ تجاوز نداد.

    وی گفت: سیاست دولت سیزدهم در وین، ابتدا برداشته شدن یک جانبه تحریم‌ها و پس از راستی آزمایی، عمل به تعهدات هسته‌ای خود است.

    این کارشناس مسائل بین‌الملل یادآور شد: البته از اواسط سال ۹۷ که دونالد ترامپ مصوبات برجام را یکطرفه و بدور از قوائد بین المللی نقض کرد، آلمان، فرانسه و انگلستان تلاش‌های بسیار کردند تا برجام منهای امریکا را در قالب مکانیسم سازو کار ویژه که هدف آن دور زدن تحریم بود، به اجرا بگذارند و متعهد هم شدند اما در عمل به هیچکدام از تعهدات خویش عمل نکردند.

    هرگز به دشمنان اعتماد نکرده‌ایم

    خاکزاد خاطرنشان کرد: مهم‌تر اینکه، مکانیسم دیگری به نام اینستکس را از سوی تروئیکا (همان سه کشور اروپایی)، مطرح و مصوب کردند ولکن در عمل به همان مصوبات اندک خود هم بد عهدی نشان دادند.

    وی اظهار داشت: حال ابتدا این طرف اروپایی (تروئیکا)، است که باید شرایط جدید دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران را درک کند؛ ما در تاریخ اسلام، هرگز به دشمنان اعتماد نکرده‌ایم اما همواره امید داشته‌ایم تا شاید دست از زیاده‌خواهی خود بردارند و حقوق بشر را اقلاً در سرزمین خود راعی باشند اما این آمریکا و سه کشور مطرح اروپایی هستند که باید در این نشست، مواضع خود را صادقانه معلوم و مکتوب و معمول سازند.

    اولویت دولت انقلابی سربلندی ایران است

    این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد:  آمریکا و اروپا به‌خوبی دریافته است که دولت رئیسی، دولت سال ۹۷ نیست که از تحریم بهراسد و دشمن را کدخدای منطقه بداند و دشمن هم قادر باشد تا یکطرفه از مصوبات مذاکره خارج شود چراکه دولت انقلابی سیزدهم اولویت را بر سربلندی ایران اسلامی در صحنه‌های جهانی قرار داده و برای رسیدن به این مرتبت والا، سردار والایی و ولایی‌اش را در ترور ناجوانمردانه از دست داده است.

    خاکزاد در پایان گفت: ایران با جوشش خون شهیدان قوی گشته است و تحت زعامت امام خامنه‌ای، به قله‌های عزت و سعادت مصعود است و خواهد بود.

    به گزارش بلاغ؛ دولت سیزدهم با انتخاب یک تیم انقلابی متخصص در ابعاد مرتبط؛ مذاکرات وین را به نمایندگی از ملت قوی ایران اعزام کرد تا استکبار بفهمد که امروز رجز از آن ایران است و به هیچ قیدی که ذره‌ای به منافع ایران اسلامی خسران وارد سازد، موافق نخواهد بود و به مقابله سیاسی‌اش با پشتوانه قدرت میدان ادامه می‌دهد.

    گزارش: بهناز مقدس



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *