• حجاب، حکم الهی و تضمین‌کننده فعالیت تکاملی بانوان
  • اهدای ۲۰ سری جهیزیه به نوعروسان سوادکوهی
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه هفته دفاع مقدس در سوادکوه
  • کشف گنجینه‌های ملی و بین‌المللی در دفاع مقدس
  • جشنواره شعر تبری «نوج» آبان‌ماه برگزار می‌شود
  • برنامه ۲.۵ ساله برای اتمام پل کابلی پل‌سفید
  • هزار و ۷۰۰ نقطه رانشی راه‌های روستایی مازندران ایمن‌سازی می‌شود
  • معرفی یک هزار و ۵۳۰ طرح شیلاتی به بانک‌های عامل مازندران
  • ایران در انتظار خلق حماسه سیاسی دیگر در اسفندماه
  • تابستان داغ بدون قطع برق
  • بکارگیری ۴۸۲ تیم امدادی در خدمت‌رسانی به مردم
  • عصبانیت حامیان دولت قبل از پیشرفت‌های دولت سیزدهم
  • احداث زباله‌سوز در زیراب ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ۹ دستور مهم رئیس‌جمهور برای برگزاری راهپیمایی اربعین
  • اینجا حوالی اردیبهشت بوی بهشت می‌آید
  • فرمانده کل سپاه: حماسه پرشکوه خان‌طومان نقطه اوج افتخار مردم مازندران است
  • پلمب پارک جنگلی شورمست سوادکوه به‌دلیل عدم رعایت عفاف و حجاب
  • Wie man gute Frauen zum Heiraten findet
  • ۲۵۰ مسجد مازندران آماده میزبانی از معتکفان/اعتکاف بهترین فرصت برای گسترش ارزش‌های دینی
  • ایران استقلال خود را تحکیم و استقلال بسیاری از کشورهای دوست را تثبیت کرد
  • برگزاری ۳۵۰ عنوان برنامه گرامیداشت دهه فجر در سوادکوه
  • فرود همای پیروزی بر باند قلب ایرانیان/پیروزی با آمدن حق محقق شد
  • نفسی برای مازندران نماند/ خشکسالی و آلودگی هوا زیر چتر سبز
  • سپاه مظهر اقتدار و عزت ایران اسلامی/کینه‌ورزی دشمنان نظام در جنگ ترکیبی نمایان شد
  • جانیان اروپایی و آمریکا ناتوان و مستاصل مقابل سپاه پاسداران
  • سنگرسازی در شهر هزار سنگر/۶ بهمن؛ حماسه‌ای از جنس آگاهی و وفاداری مردم دیار علویان
  • ماجرای عجیب کمبود اسکناس در عابر بانک‌ها چیست/خودپرداز خالی و مردم سرگردان!
  • باز هم افزایش زمان انتظار برای خانه‌دار شدن/چهار دهک اول چه زمانی صاحب خانه می‌شوند
  • سواد رسانه‌ای مدیران دولت سیزدهم
  • آستین‌های که با عشق بالا زده می‌شود/ خدمت‌رسانی به مردم در اردوی جهادی بهزیستی
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱؛ ساعت ۷:۴۸
    کد خبر: 3068
    بازدید: 0 views
    حجاب؛ این واجب خدا را دریابید/ همه در مقابل بی‌حجابی مسئولند

    به گزارش پیام سوادکوه؛ موضوع بی بندوباری تعداد معدودی در شیراز به بهانه روز اسکیت، سرآغازی است برای علنی و عادی‌سازی گناه بزرگ کشف حجاب و اختلاط دختر و پسر و غلامی و بندگی شهوات و لذات نامشروع جنسی، که اگر مسئولان با این پدیده طراحی‌شده برخورد قاطع و عاجل

    نکنند، خودشان نیز شریک جرم و متهم اصلی خواهند بود.

    حجاب، حکم خداوند است و نه چیز دیگر
    خداوند، به عنوان خالق هستی و کائنات، شرط تغییر شرائط را از اختیارات و اعمال انسان‌ها می‌داند و تا زمانی انسان نخواهد در درون خود تغییری ایجاد کند، نباید انتظار تحولی در شرائط خود و جامعه‌اش را داشته باشد.
    پوشش پیش از آن که یک مسیله فقهی و شرعی باشد، یک فرهنگ است که در تمام ادیان آسمانی به آن توصیه و در مکاتب و اندیشه های غیردینی نیز از آن سخن به میان آمده است و گسترش آن نیازمند برنامه ریزی با دقت و طولانی می‌باشد. امروزه در میان افراد مختلف جامعه شاهد بروز یک سری افکار و نگرش‌هایی می‌باشیم که در آن نگاه به مسیله حجاب و ضرورت آن دچار تحریف شده است.تردیدی نیست که بی حجابی زنان و مردان نه تنها نواندیشی نیست بلکه دروازه ای است برای هجوم تفکرات ونگرشهای نادرست که اگر دقت شود دنبال خود رفته رفته انحطاط معنوی، اخلاق، خانواده و… را دارد. واقعیت

    این است که اسلام پوشش زن و مرد را به عنوان سدی در برابر انحرافات مختلف می‌داند و شکی نیست در صورت عدم رعایت یک سری قواعد و قوانین، زمینه فروپاشی ارزش‌های انسانی و اجتماعی، خانوادگی … را فراهم خواهد ساخت و در این میان به خود فرد به عنوان عنصر اصلی برای پیشرفت و کمال توجه زیادی شده است.
    موضوع حجاب اگر به ‌خوبی تبیین و تشریح شود و زوابای آن مورد دقت و موشکافی قرار گیرد، بدون شک از سوی نسل نوجوان و جوان یا توجه به فطرت پاک‌شان پذیرفته خواهد شد و این شرح و بسط باید از کتب درسی ابتدایی گرفته تا تحصیلات تکمیلی به اقتضاء درک و فهم دانش‌آموزان و دانشجویان در مقاطع تحصیلی‌شان باید بصورت منطقی و علمی ارائه شود تا در نهان‌خانه درون نوجوانان و جوانان رسوخ کند و تثبیت شود.
    بدحجابی در جامعه ریشه در عوامل متعددی از جمله تضعیف اعتقادات مذهبی، عدم اطلاع از آثار بدحجابی، تبلیغ مدگرایی از رسانه ها، فقدان الگوی مناسب پوشش، تصور اشتباه بین آزادی و بی بند وباری و… دارد.

    مخالفان حجاب، مروجان شهوت‌رانی و نابودی زندگی سالم‌اند
    امروزه دشمنان اسلام از راه های مختلف می کوشند تا زشتی محرّمات و گناهان و منزلت حیا و عفت و حجاب را ضعیف جلوه دهند. ازاین رو، چنین القا می کنند که ارزش، شخصیت و تمدن، تنها در پیروی از فرهنگ آنان است. در حالی که امام صادق علیه السلام می فرماید:
    خداوند سبحان به یکی از پیامبران وحی کرد که به مؤمنان بگو: در لباس و آداب و رسوم، دشمنان خدا را سرمشق خود قرار ندهید. اگر چنین کنید، شما هم مانند آنها جزو دشمنان خداوند به شمار می آیید.
    باید دانست تنها چیزی که سبب نابودی فرهنگ مصرفی غرب و عامل رکود و بی رونقی بازارهای رنگین آنهاست، پیروی ملت ها از حجاب به ویژه حجاب برتر است. کسانی که هویت دینی و ملی آنان استحکام لازم را ندارد، همواره از فرهنگ غیرخودی الگو می‌گیرند و هر آنچه دستاورد

    بیگانگان به ویژه غربی‌ها باشد، در نظر آنان زیبا و ارزشمند جلوه می‌کند. ازاین رو، در پوشش و نیز فرهنگ روابط زن و مرد و رفتار اجتماعی، از آخرین پیشنهاد غرب به سرعت پیروی می‌کنند، در حالی که حفظ حجاب در رعایت حریم میان زن و مرد، از دستورهای مهم دین اسلام است. پس هر اندازه انگیزه های الهی در این افراد قوی‌تر باشد، پای‌بندی به حجاب و عفاف در آنان افزایش می‌یابد. سستی در باورها و وظایف اسلامی، برخی را از مسئولیت دینی‌شان دور می‌سازد و دیگر مراقبتی در امر حجاب به عمل نمی آورند. حضرت علی علیه السلام در سخنی می فرماید:
    پیوسته امت مسلمان به راه خیر قدم می‌نهند، تا زمانی که از فرهنگ و آداب و رسوم از کافران تقلید نکنند و اگر چنین کنند، خداوند قادر آنها را خوار می سازد.
    پیروی از فرهنگ غیرخودی، بیزاری از فرهنگ خودی را در پی دارد و در نهایت، بر اخلاق و رفتار و منش انسان تأثیر منفی می گذارد.

    حجاب‌زدائی، مبارزه با فضیلت و کرامت انسانی است
    غرب با استفاده از همه ابزارهای انتقال فرهنگ، می کوشد تاکشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی را تحت پوشش فرهنگ خویش قرار دهد و ملت آنان را استحاله فرهنگی کند که البته در رأس این تلاش ها، حذف حجاب و آزادی روابط زن و مرد قرار دارد. ازاین رو، رهبر فرزانه انقلاب، در هشداری بیان فرمود:
    آیا جنایتی از این بزرگ‌تر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سر و سینه را از زیورآلات پرکردن و آرایش و مد و لباس را بُت خود قرار دادن، برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است. آن زنی که در پی این گونه چیزهاست، از ارزش پایین برخوردار است؛ طلا برای زن ارزش آفرین نیست،

    بی‌اعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن، ارزش آفرین نیست؛ بی اعتنایی نسبت به مدهای دام گونه ساخته و پرداخته دشمنان، برای زن ارزش است.

    مستر همفر (جاسوس حرفه‌ای دولت بریتانیا در قرن ۱۸ میلادی در کشورهای اسلامی) در کتاب خاطرات خود در صفحه ۱۱۲ و ۱۱۳ می‌نویسد: باید زنان مسلمان را فریب داد و از زیر چادر بیرون کشید؛ با این بیان که حجاب، یک عادت است از خلفای بنی عباس و یک برنامه اسلامی نیست… پس از آنکه زنان را از چادر بیرون آوردیم، باید جوانان را تحریک کنیم که دنبال آنان بیفتند تا در میان مسلمانان فساد رواج یابد و برای پیشبرد این نقشه، لازم است اول زنان غیرمسلمان را از حجاب بیرون آوریم تا زنان مسلمان از آنان یاد بگیرند.

     توطئه جهانی علیه حجاب
    حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در زمینه توطئه جهانی اخیر علیه حجاب طی سخنانی، که به صورت کلیپی در شیکه‌های اجتماعی نیز نشر یافت،  اظهار می‌دارد: پاپ از ۷هزار کشیش و کاردینال دعوت کرد در واتیکان. دستور کار این جلسه این بود: برای خاموش کردن چراغ اسلام نظریه بدهید. هفت هزار کشیش و کاردینال باسواد و اهل تحقیق، که بعضی از آنها دارای دکترای ادیان بوده‌اند، به تفکر پرداختند و تجارب خود را گرد آوردند.
    هفت هزار پیشنهاد ارائه شد برای کشتن اسلام. از ۷ هزار پیشنهاد، ۷۰۰ پیشنهاد را به عنوان “نخبه پیشنهاد” گرفتند و مطالعه کردند و از میان آنها پس از بررسی‌ها، ۷ پیشنهاد در آوردند و از این تعداد، فقط یک پیشنهاد را پذیرفتند و قرار شد برای تحقق این پیشنهاد واقعاً خرج بکنند. در این پشنهاد آمده که اگر می‌خواهید چراغ دین خاموش شود، تمام دختران

    و زنان مسلمان را نیمه عریان از خانه‌ها بکشید بیرون و زمینه بسازید در تمام ادارات، در تمام فروشگاه‌ها، در تمام شهربازی‌ها، توی تمام پارک‌ها در تمام هواپیماها و قطارها این دختران و زنان نیمه برهنه پخش بشوند و هم اینکه مردان و پسران این بدن‌های نیمه برهنه و هوس‌انگیز را ببینند و با آنها ارتباط برقرار کردند، دین و ایمان‌شان از بین می‌رود، و اسلام با بی‌حجابی دختران و زنان از بین می‌رود.
    او در ادامه خطاب به دختر دارها می‌گوید: دست‌تان درد نکند. خسته نباشید که با فکر دشمنان اسلام و بوسیله دختران و همسران‌تان درصدد کشتن اسلام برآمدید.
    شما مسئولان دولت؛ خسته نباشید که بی‌حجابی با گستردگی را در دوره خود نشر دادید و از رشد و گسترشش جلوگیری نکردید.

    بی‌حجابی و بدحجابی موجب بی‌ارزشی زنان می‌شود
    آلفرد جوزف هیچکاک ، فیلم ساز مشهور می‌گوید:
    من معتقدم که زن نیز باید مثل فیلمی پرهیجان باشد؛ یعنی کمتر ماهیت خود را در معرض نمایش قرار دهند بگذارند مرد برای کشف آنها بیشتر به خود زحمت بدهد. زنان شرقی تا چند سال پیش به خاطر حجاب و روی بندی که به کار می بردند، خود به خود جذّاب می نمودند و همین مسئله، جاذبه نیرومندی بدان ها می داد، [ولی ]به تدریج، با تلاشی که زنان این کشورها برای برابری با زنان غربی از خودشان نشان می دهند، حجاب و پوششی که تا دیروز بر زن شرقی کشیده شده بود، از میان می رود و همراه آن، از جاذبه جنسی او هم کاسته می شود.
    حجاب، حریمی میان زن و مرد نامحرم است و سبب فروکش کردن غریزه جنسی و محبوبیت بیشتر زن می‌شود. حجاب، لذت‌ها و بهره‌های جنسی را به محیط خانواده محدود می‌کند و به دنبال آن، ازدواج‌های مشروع شکل می‌گیرد. در مقابل، بدحجابی و بی حجابی و آزادی بی قید و شرط سبب فروپاشی کانون خانواده می‌شود. در واقع، این گونه بی مبالاتی ها، عامل اساسی

    گریز جوانان از ازدواج و شانه خالی کردن آنان از زیر بار مسئولیت زندگی نیز خواهد شد؛ زیرا زمینه را برای رسیدن به هوس‌های آنان آماده می‌سازد. حجاب از این نظر که میان زنان و مردان فاصله معقول و مشروع می‌افکند، به زن جلوه‌ای زیبا و تحسین برانگیز می‌بخشد.

    خداوند حکیم در قرآن کریم می‌فرماید:
    یا أَیهَا النَّبِی قُلْ ِلأَزْواجِک وَ بَناتِک وَ نِساءِ الْمُؤمِنینَ یدْنینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِک أَدْنی أَنْ یعْرَفْنَ فَلا یؤذَینَ وَ کانَ اللّهُ غَفُورًا رَحیمًا.(احزاب-آیه ۵۹)
    ای پیامبر، به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمن بگو جِلْباب‌های (روسری‌های بلند، چادر) خود را بر خویش فرو افکنند تا شناخته نشوند و مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. خداوند همواره بخشنده و پر رحمت است.
    این آیه شریفه حاوی این پیام است که حجاب، هنر زنان و زن، هنر آفرینش است. پس باید در حفاظت از این هنر ارزشمند (زن)، به وسیله حجاب کوشا بود.

    راه حل‌ها و پیشنهادها:
    برای حل مشکل بدحجابی، راهکار هایی پیشنهاد می‌شود که از جمله می‌توان به استفاده از امکانات تبلیغی برای بالا بردن سطح آگاهی مردم نسبت به آثار مخرب تهدید سلامت اجتماع و خانواده، رشد طلاق و… ( و مزایای حجاب ) حفظ نظم و امنیت در جامعه، دیده شدن زن به عنوان یک انسان نه وسیله ای برای هوسرانی و… اشاره نمود. از طرفی براساس آیات و روایات دین مبین اسلام، که برای هر چیزی حد و مرزی قرار داده است و تجاوز از آن حد و مرز را با مجازاتی همراه کرده است و نیز در راستای اصل اخلاق گرایی حقوقی که زمینه‌ی دخالت دولت در حیطه‌ی زندگی خصوصی مردم را برای صیانت از ارزش‌های اخلاقی جامعه فراهم می‌کند، دولت می‌تواند از طریق سیاست جنایی متناسب با بدحجابی برخورد کند. نتیجه آن شد که ارتقاءآگاهی مردم از مزایا و آثار مخرب بدحجابی و برخورد قانونی و هدفمند دولت با آن، باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت و امنیت جامعه می‌گردد.



    بر چسب ها:
    

    نظر شما:

    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    4- لطفا نظر خود را به صورت فارسي تايپ نماييد.
    5- نظري که حاوي هر گونه توهين باشد، انتشار داده نمي‌شود.
    نام *
    ایمیل *